środa, 4 kwietnia 2012

Kalafiorowa z nutką brokułową

                            Z brokuła zrobiłam sałatkę, jednak zostały mi części po odcięciu różyczek. Gotowałam zupę kalafiorową, więc dorzuciłam do niej pokrojone części brokuła. Efekt był zadowalający.

 składniki :
1 średni kalafior
1 brokuł ( część bez różyczek )
3 marchewki
1 korzeń pietruszki
1/2 małego selera
1/4 szk posiekanej natki pietruszki
1/4 szk posiekanego koperku
1 kg ziemniaków
600 g kości karkowych
2,5 l wody
250 ml śmietany 18% słodkiej
sól do smaku
pieprz do smaku
maggi do smaku

Sposób przygotowania :
Kości dokładnie umyć, włożyć do garnka, zalać zimną wodą i gotować na małym ogniu prawie do  miękkości.
Marchew, pietruszkę i seler i ziemniaki obrać, pokroić w kostkę.
Części brokuła również pokroić w kostkę, z kalafiora oddzielić różyczki a resztę również pokroić w kostkę.
Gdy kości są dostatecznie miękkie wyjąc je i po ostudzeniu obrać, pokroić na kawałki i wrzucić do zupy. dodać marchew, pietruszkę, seler i posiekaną natkę pietruszki oraz koper.
Dodać sól, pieprz i maggi.
Gotować około 10 minut, dodać pokrojone ziemniaki i brokuła i nadal gotować 5 minut.
Na koniec wrzucić kalafior.
Gdy kalafior będzie miękki wyłączyć gaz.
Śmietanę wlać do naczynia, zahartować ją niewielką ilością zupy i wlać do garnka.
Wymieszać i ewentualnie doprawić jeszcze do smaku.

Zupa kalafiorowa z brokułową nutką


1 komentarz:

  1. Skorzystałam z Twojego zaproszenia i przyszłam zobaczyć Twój nowy blog. Życzę Ci dużo ciekawych pomysłów kulinarnych, z których chętnie skorzystam, dużo wytrwałości i wielu wiernych czytelników Twojego bloga. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.