środa, 30 maja 2012

Duszone w warzywach udka na ostro

                                       Dziś na obiad zrobiłam udka duszone w warzywach na ostro z ryżem. Wypróbowałam nową przyprawę chili mix Birds Eye. W połączeniu z sosem tajskim i ognistym smokiem wyszło naprawdę ostro, ale pysznie.



składniki :
4 udka z kurczaka
1 szk pokrojonej w kostkę młodej kapusty
1/2 szk posiekanego szczypiorku
1 szk pokrojonej w kostkę cukinii
1/2 szk pokrojonej w grubsze paski cebuli
1/2 pokrojonej w grubszą kostkę papryki czerwonej i żółtej
3 łodygi posiekanego selera naciowego
1 pokrojona w plastry marchewka
1/2 sosu tajskiego słodko pikantnego
1/3 szk wody
pieprz kolorowy do smaku
sól do smaku
mix chili Birds Eye
przyprawa ognisty smok
4 łyżki oleju

sposób przygotowania :
Udka umyć i osuszyć.
Na patelni rozgrzać olej, ułożyć na niej udka i podsmażyć.
Gdy się zarumienią dodać wszystkie przygotowane warzywa i chwilkę smażyć od czasu do czasu mieszając.
Następnie podlać wszystko wodą i sosem, dodać przyprawy i dusić pod przykryciem na niewielkim ogniu około 25-30 minut.
W razie potrzeby doprawić.
Udka w warzywach można podać np. z ryżem ugotowanym na sypko.

5 komentarzy:

  1. Super !!! lubię takie ostrości :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak juz bedziesz jechać to zabierz takie udko pod pachę :) .Ty zajmiesz sie fasolka , a ja kurczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No nie!! kobieta mnie dobije normalnie - znowu jest w kuchni :) mniamam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.