sobota, 5 maja 2012

Jabłkowo brzoskwiniowy biszkopt

                                Może nie jest to typowe ciasto z mojego regionu, ale moja mama często piekła ciasta z jabłkami. Moje ciasto jest biszkoptowe z masą jabłkowo brzoskwiniową a do tego bita śmietana.


składniki :
1 kg jabłek
1 puszka brzoskwiń
1 galaretka truskawkowa
350 ml śmietany 30 %  ( słodkiej )
4 łyżki cukru
Biszkopt :
6 jajek
1/2 szk cukru
1 duży cukier waniliowy ( 16 g )
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 łyżek mąki ziemniaczanej
6 łyżek mąki pszennej
Dodatkowo :
posypka kolorowa do ciast
cukier błyszczący

sposób przygotowania :
Białka oddzielić od żółtek i ubić je z cukrem i cukrem waniliowym na sztywną pianę.
Następnie dodać żółtka i chwilę mieszać.
Potem dodać mąki zmieszane z proszkiem do pieczenia i przesiane przez sito.
Na wolnych obrotach połączyć mąkę z jajkami.
Dno tortownicy o średnicy 23 cm wysmarować margaryną lub masłem i wysypać bułką tartą.
Masę przelać do przygotowanej formy i wstawić ja do piekarnika nagrzanego do 150 stopni na 40 minut.
Po upieczeniu biszkopt wyjąć z formy, wystudzić i przekroić na dwa placki.
Jabłka obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w sporą kostkę.
Brzoskwinie odsączyć z zalewy i również pokroić w kostkę.
Odlać 1/3 szk soku z brzoskwiń a resztę wlać na patelnie lub do rondla.
Wrzucić pokrojone jabłka i smażyć je aż będą miękkie.
Następnie dodać brzoskwinie i nadal chwilę smażyć.
Na koniec wsypać galaretkę i mieszać masę owocową aż się rozpuści.
Masę chwilkę przestudzić.
Do soku dolać 3 łyżki przegotowanej wody i wymieszać.
Krążki ciasta ułożyć na dwóch paterach lub talerzach i nasączyć je mieszanką soku i wody.
Na każdy z nich wyłożyć połowę masy owocowej.
Wyrównać lekko powierzchnię.
Do wysokiego naczynia wlać zimną śmietanę i ubić ja na sztywno z cukrem.
Śmietaną pokryć masę owocową według dowolnego wzoru.
Na sam koniec górę ciasta posypać posypką i błyszczącym cukrem.

2 komentarze:

  1. Aż ślinka mi pociekła:)Już wiem co jutro upiekę- tyle, że zamiast bitej śmietany bezy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczne ciasto i tak cudnie wygląda a teraz zapraszam do zabawy:
    Zapraszam do mnie ...zostałaś wciągnięta do zabawy i czekam na odpowiedzi:
    http://doowa.blogspot.com/2012/05/tag-11-pytan.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.