sobota, 19 maja 2012

Rabarbarowo borówkowy biszkopt

                                            Robiłam dziś remanent w zamrażarce. Znalazłam woreczek rabarbaru i borówki amerykańskiej. Jako, że trzeba było zrobić miejsce na nowe zapasy z rabarbaru i borówki zrobiłam masę i upiekłam biszkopt, który przełożyłam tą masą.


Masa :
500 g rabarbaru ( użyłam mrożonego ) pokrojonego na kawałki
350 g borówek ( użyłam mrożonych )
1 galaretka wiśniowa
1 galaretka cytrynowa
1 szk wody
Polewa :
1/3 kostki margaryny Kasia
1/3 szk cukru
3 łyżki kakao
2 łyżki mleka
Dodatkowo :
motylki cukrowe
różowy cukier błyszczący

Biszkopt :
6 jajek
5 łyżek mąki tortowej
4 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy ( 8 g )
3/4 szk cukru

Polewa :
1/3 kostki margaryny Kasia
1/3 szk cukru
3 łyżki kakao
2 łyżki mleka
Dodatkowo :
motylki cukrowe
różowy cukier błyszczący

Dno tortownicy o średnicy 23 cm wysmarować margaryną lub masłem i wysypać bułką tartą.
Żółtka oddzielić od białek.
Obie maki przesiać z proszkiem do pieczenia.
Białka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na sztywną pianę.
Zwolnić obroty, dodać żółtka i połączyć z białkami.
Ponownie zmniejszyć obroty, dodać mieszankę mąk i delikatnie wszystko ze sobą połączyć.
Gotowe ciasto wyłożyć do tortownicy, wstawić ją do piekarnika nagrzanego do 150 stopni na 40 minut.
Biszkopt po upieczeniu wystudzić i przekroić na trzy krążki.
Na patelnię wrzucić pokrojony rabarbar, podlać wodą i dusić 5 minut.
Następnie dodać borówkę i jeszcze chwilę dusić, ale aby borówki się nie rozpadły.
Wsypać obie galaretki, dokładnie wymieszać i odstawić do schłodzenia a następnie do lekkiego stężenia do lodówki.
Każdy krążek nasączyć dowolnym sokiem.
Na pierwszy krążek wyłożyć 1/2 masy, przykryć drugim plackiem.
Ponownie wyłożyć drugą część masy i przykryć trzecim plackiem.
Tak przygotowane ciasto wstawić do lodówki do całkowitego stężenia masy.
W rondelku rozpuścić wszystkie składniki na polewę i lekko przestudzić.
Wyjąć z lodówki ciasto i polać je polewą.
Na sam koniec posypać motylkami i różowym cukrem.







2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.