czwartek, 31 maja 2012

Rolada malinowa

                              Ta rolada to mój roladowy debiut. Pierwszy raz zrobiłam roladę i muszę przyznać, ze ogólnie jestem zadowolona. Ciasto wyszło mi troszkę za cienkie a masy było za dużo. Ale i tak rolada wyszła pyszna. Co prawda miałam maliny mrożone, ale to i tak nie zmieniło smaku.


składniki :
Ciasto:
4 jajka
4 łyżki cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka kakao
4 łyżki mąki
1 szczypta soli
25 g margaryny Kasia
2 krople aromatu rumowego

Masa:
350 g malin ( użyłam rozmrożone )
500 ml śmietanki 30 %
2 śmietan fixy
1 cukier waniliowy
2 łyżki cukru
maliny i borówki do dekoracji

sposób przygotowania :
Żółtka oddzielić od białek.
Białka ubić z solą na sztywną pianę.
Dodawać po jednym żółtku i dalej ubijać.
Dodać cukier, schłodzoną stopioną Kasię, aromat i nadal ubijać.
Na koniec dodać przesianą mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao.
Wszystko delikatnie połączyć.
Blachę z wyposażenia kuchenki wyłożyć papierem do pieczenia.
Na papier wylać masę biszkoptową i równomiernie rozprowadzić ją po powierzchni papieru.
Ciasto piec 15 minut w temperaturze 175 stopni.
Po upieczeniu ciasto położyć na ściereczce papierem do góry.
Papier delikatnie zdjąć, zwinąć roladę w ściereczkę i zostawić do całkowitego wystudzenia.
Przygotować masę.
Śmietanę ubić dodając śmietan fixy zmieszane z cukrem waniliowym i cukrem.
Maliny zmiksować, dodać do śmietany i wymieszać.
Zimny biszkopt delikatnie rozwinąć, wyłożyć i rozsmarować na nim masę ( trochę zostawić do posmarowania wierzchu ) i zwinąć roladę.
Na wierzchu rozsmarować resztę masy lub wycisnąć szprycą i udekorować borówką i maliną.
Roladę schłodzić.

2 komentarze:

  1. Naprawdę to Twoja pierwsza rolada?, przecież wygląda tak pięknie, jakbyś robiła ją już setki razy, dekoracja jest super, zawsze w Lidlu kupuję różne owoce mrożone i mam spory zapas, a tu można taką roladę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę pierwsza. Piekę różne ciasta, przeważnie są to torty. A roladę robiłam pierwszy raz bo myślałam, że to wyższa szkoła jazdy. Jak sie okazało nie taki diabeł straszny.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...