środa, 20 czerwca 2012

Chleb mieszany

                           Zdrowy chlebuś z przeróżnymi dodatkami. Upieczony na bazie drożdży, ale bardzo  smaczny.


składniki :
100 g mąki graham typ 1850
200 g mąki pszennej
100 g płatków kukurydzianych
50 g pestek dyni
50 g prażonego solonego słonecznika
50 ml oleju o smaku bazylii
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
30 g drożdży
250 ml letniej wody

sposób przygotowania :
Drożdże rozrobić z cukrem, powinna być płynna konsystencja.
Do drożdży wlać wodę, dodać sól, olej i wymieszać.
Wsypać obie mąki, płatki kukurydziane, pestki dyni i słonecznik ( trochę zostawić do posypania góry chleba ).
Wymieszać wszystko drewnianą łyżką a następnie wyrobić ciasto ręką.
Ciasto w misce oprószyć mąką, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto jeszcze raz wyrobić i przełożyć do wysmarowanej olejem formy keksowej ( proponuję użyć foremki wąskiej, ja użyłam szerokiej i chleb jest jak dla mnie trochę za niski ).
Wilgotną dłonią wyrównać powierzchnię i posypać odłożonymi pestkami dyni i słonecznikiem.
Ponownie przykryć ściereczka i odstawić do wyrośnięcia.
Gdy chleb podwoi swoją objętość wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 40 minut.
Taki chleb najlepiej smakuje jeszcze ciepły z samym masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.