poniedziałek, 18 czerwca 2012

Pasztet z królika

                                            Królika nie każdy lubi, ale ja go polecam. Jest zdrowy i smaczny. Ja zrobiłam tym razem pasztet i jestem zadowolona z efektu. Najpierw podsmażyłam mięso i boczek. Potem udusiłam i w sosie namoczyłam bułkę. A potem mielenie, przyprawianie i pieczenie. Pasztet nie jest suchy i wyszedł naprawdę dobry.


składniki :
1 królik sprawiony z wątróbką ( 1,7 kg )
600 g świeżego boczku
2 świeże bułki ( 160 g )
1 duża cebula
2 łyżki smalcu gęsiego
3 jajka
500 ml wody
2 liście laurowe
2 ziarna ziela angielskiego
sól do smaku
pieprz kolorowy do smaku
2 łyżki majeranku
2 czubate łyżki przyprawy do pasztetu
masło do wysmarowania formy
bułka tarta do formy

sposób przygotowania :
Królika umyć, osuszyć i pokroić na kawałki.
Boczek pozbawić skóry i również opłukać, osuszyć i pokroić na spore kawałki.
Cebulę obrać i umyć.
Na patelni rozgrzać smalec, ułożyć kawałki królika ( bez wątróbki ) i boczku i wszystko podsmażyć na złoty kolor razem z cebulą.
Podsmażone składniki przełożyć do większego garnka razem w tłuszczem.
Podlać wodą, dodać liść i ziele oraz odrobinę majeranku, soli i pieprzu.
Dusić pod przykryciem na małym ogniu do miękkości mięsa i wyparowania nadmiaru płynu.
Powinno go zostać około 1 szklanka.
Gdy wszystko jest miękkie włożyć do garnka wątróbkę i tylko ją zaparzyć.
Wszystkie kawałki mięsa i cebulę oraz wątróbkę przełożyć do innego naczynia i ostudzić.
Do drugiej miski wkroić bułkę i zalać ja powstałym z duszenia sosem.
Schłodzone mięso obrać od kości i zmielić na drobnym sitku razem z cebula i namoczoną bułką ( można zmielić dwa razy ).
Do zmielonej masy dodać wszystkie przyprawy i jajka i wyrobić masę.
Podłużną formę o wymiarach 32cm x 14cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
Masę przełożyć do blaszki, wyrównać powierzchnie i wstawić do nagrzanego do 160 stopni piekarnika na 70-80 minut.
Po upieczeniu pasztet wystudzić i wyjąć zimny z foremki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.