niedziela, 15 lipca 2012

Dżem marchewkowy

                            A to nietypowy dżem marchewkowy z dodatkiem cytryny. Ciekawy smak i piękny kolor.


500 g marchewki ( po obraniu )
1 cytryna
1 szk cukru
1/2 szk wody
1 łyżka galaretki cytrynowej

Umytą cytrynę zrolować aby wydobyć z niej jak najwięcej soku.
Wycisnąć z niej sok do miseczki lub szklanki.
Marchewki obrać, umyć i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Wrzucić do rondelka lub na patelnię, wlać wodę i smażyć około 15 minut.
Po tym czasie dodać cukier i nadal smażyć kolejne 15 minut od czasu do czasu mieszając.
Następnie blenderem zmiksować podsmażona marchewkę ( można tego nie robić, ale będą wyczuwalne drobinki marchewki ).
Ponownie masę przełożyć do tego samego naczynia wlać sok i ponownie smażyć około 3 minut.
Na koniec dodać galaretkę i dokładnie wszystko wymieszać.
Bardzo gorącym dżemem napełnić słoiczki ( mi z tej porcji wyszły 2 słoiczki 200 ml ) i szczelnie zamknąć.

5 komentarzy:

  1. a ja marchewkowego nigdy nie jadlam, ciekawe ja smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. masz rację, kolor niesamowity! jestem strasznie ciekawa co do smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. co za pomysł! na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wyczuwa się smaku marchewki, dżem jest słodkawy z lekko wyczuwalna nutą cytryny. Super smakuje np. ze świeżym pieczywem posmarowanym masłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobię z pewnością, właśnie myślałam sobie, jak też mogą smakować przetwory z marchwi, więc z ciekawości skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.