sobota, 27 października 2012

Kolorowy śmietanowiec

                 Przygotowując ten deser pospieszyłam się i za szybko wlałam galaretkę na górną warstwę. Ale szybko zareagowałam, uratowałam galaretkę, która przeciekła mi przez dno tortownicy i pocięłam stężałą już galaretkę tworząc fikuśne wężyki. Jeśli ktoś chciałby zrobić ten śmietanowiec, to proponuję ostatnią galaretkę wlać jak już będzie tężeć.


  • 1 śmietana 18% ( 330 g )
  • 1 jogurt grecki ( 400 g )
  • 1 galaretka jagodowa
  • 1 galaretka agrestowa
  • 1 galaretka żurawinowa
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 2 galaretki gruszkowe
  • Dodatkowo po 300 ml przegotowanej gorącej wody na 1 galaretkę
PRZYGOTOWANIE:
Zagotować wodę. Do czterech misek wsypać galaretki oprócz jagodowej, wlać po 300 ml wody, dokładnie wymieszać i zostawić do schłodzenia. Potem wstawić do lodówki galaretkę agrestową, żurawinową i cytrynową aby całkowicie stężały. Gruszkowe wstawić w zimne miejsce ale muszą być jeszcze płynne. Jogurt grecki i śmietanę umieścić w wysokim naczyniu i ubić za pomocą miksera. Wlać tężejąca galaretkę gruszkową i ponownie zmiksować. Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć folią spożywczą i wylać masę. Galaretki wyjąć z lodówki, pokroić w sporą kostkę i włożyć do tortownicy po czym pomieszać i wstawić do lodówki do ścięcia. Galaretkę jagodową rozpuścić w wodzie i schłodzić po czym wylać na wierzch śmietanowca. U mnie niestety przelała się na dno, więc wstawiłam tortownicę do naczynia o większej średnicy i to co wypłynęło pokroiłam później na paseczki i udekorowałam śmietanowca na górze. Dlatego ta galaretka powinna być tężejąca ( mnie zależało na czasie i za szybko ją wylałam ).

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam to, u mnie to się torcik galaretkowy zwie. Gdzie ty kupujesz galaretki gruszkowe, czy jeżynowe, jeszcze takich nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te galaretki jakiś czas temu były w Biedronce. Niestety były tylko raz, więcej nie widziałam.

      Usuń
    2. No szkoda, bo już widziałam ucztę ;)

      Usuń
    3. Kruszynko zawsze można użyć innych smaków :)

      Usuń
    4. W kauflandzie od rodzajow galaretek mozna dostac oczoplasu, sa nawet cuda w stylu- ametystowa czy bursztynowa! POLECAM

      Usuń
  2. Hej,Ewa:-)
    A takie rzeczy to ja wyrabiam:-)
    Sklad bardzo podobny a smietanka w Danii,gdzie mieszkalam przedtem,byla znakomita.Tu w SE tez jest kilka odmian,zaleznie od stezenia % tluszczu,ale narzekac w aspekcie nabialowym nie mozna.Zawsze sie znajdzie cos adekwatnego,lub jakis sensowny'zamiennik'.Galaretek kolorowych,niestety TOTALNIE BRAK,zarowno w DK,jak i SE.Po prostu tego nie jedza,nawet nie wiedzac,co traca:-)W Danii kupowalam zwykla zelatyne-w platkach,bo tylko taka maja-uniwersalna-mogla byc i do deserow i do np.ryb.Gdy chcialam miec 'kolorkowe'-dodawalam zageszczone soki i sie jakos robilo:-)Tu w SE musialabym tak samo,ale jeden Piekny Czlowieczek,ktory czasami jezdzi do Polski,zakupil mi spora ilosc,roznych-takich typowych :agrestowe,pomaranczowe,malinowe i truskawka.
    Smietankowiec tego typu zatem juz kilkakrotnie popelnialam,ku wielkiej radosci mojego meza i jego mamy,poniewaz Dunczycy takich przysmaczkow po prostu nie znaja,nie ma ich nawet w tamtejszych cukierniach,ani tutaj-w Szwecji.
    Widze,ze Twoj smietankowiec ma powodzenie,pewnie dzis go juz nie ma i pozostalo tylko slodkie wspomnienie:-)
    Usciski-Halinka-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko u mnie to jest tak, że moje chłopaki ( mąż i dwóch synów ) słodkości mogliby jeść codziennie. Tak więc zawsze wszystko znika w oka mgnieniu :)

      Usuń
  3. Za oknem śnieg, a tu taki wesoły, wakacyjny deser. Super!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie wszędzie mówią, że u nich jest śnieg. A u mnie była piękna słoneczna pogoda. A za miłe słowa dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Pysznie wygląda Twój deser Ewcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. W kauflandzie od rodzajow galaretek mozna dostac oczoplasu, sa nawet cuda w stylu- ametystowa czy bursztynowa! POLECAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jakoś w Kauflandzie bardzo rzadko bywam, ale się rozejrzę.

      Usuń
  6. Przepis super-świetnie zbalansowany smak "warstwy wypelniajacej"! Najlepszy śmietanowiec sposrod kilku jakie probowalam robic. Dziekuje!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.