piątek, 19 października 2012

Tort czekoladowo karmelowy

                           Ten tort upiekłam aby uczcić mój 1000 przepis na http://www.gotujmy.pl/przepisy/. Dodaję również tam swoje przepisy i między innymi dzięki tej stronie poznałam wiele wspaniałych osób.


  • Masa :
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 150 g mlecznej czekolady
  • 200 g masy krówkowej karmelowej
  • Biszkopt :
  • 5 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 16 g cukru waniliowego
  • 3 łyżki cukru
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • Dodatkowo :
  • 250 ml dżemu wiśniowego
  • 1 puszka brzoskwiń
  • czekoladowa posypka do ciast
  • suche rurki waflowe
PRZYGOTOWANIE:
Białka oddzielić od żółtek. Mąki przesiać z proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywno z cukrem waniliowym i cukrem białym. Potem do ubitych dodać żółtka i delikatnie połączyć z pianą. Na koniec dodać mąki i bardzo delikatnie wymieszać masę. Dno tortownicy o średnicy 23 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą a następnie wyłożyć masę biszkoptową. Torownicę wstawić do piekarnika nagrzanego do 150 stopni i piec biszkopt przez 40 minut. Po upieczeniu wystudzić go i przekroić na trzy placki. Brzoskwinie odsączyć z zalewy, część pokroić w kostkę a część w plasterki. Sokiem nasączyć krążki biszkoptowe. Do rondelka nalać trochę wody, na rondelek postawić metalową miseczkę i połamać do niej czekoladę oraz dodać masę krówkową. Podgrzewać do momentu całkowitego roztopienia się czekolady i połączenia z masą krówkową karmelową. Czekoladę schłodzić, ale ma być płynna. Zimną śmietanę ubić na sztywno bez cukru gdyż czekolada z masą są słodkie. Część śmietany zostawić białej do dekoracji a resztę wymieszać z przestudzoną czekoladą. Przystąpić do przełożenia tortu. Pierwszy krążek ułożyć na talerzu lub paterze, na niego wyłożyć dżem i rozsmarować. Przykryć drugim krążkiem. Na drugi wyłożyć część masy śmietanowej, rozsmarować i wyłożyć pokrojone w kostkę brzoskwinie. część zostawić do dekoracji góry tortu. Położyć ostatni krążek, na niego rozsmarować resztę masy. Boki także posmarować. Rurki przekroić na pół i koliście ułożyć wokół tortu. Górę tortu udekorować białą śmietaną i plasterkami oraz kostkami brzoskwini. Na koniec posypać odrobinę czekoladowej posypki do ciast. Tort wstawić do lodówki na co najmniej 3 godziny aby ładnie się związał. 


16 komentarzy:

  1. Jaki świetny i te rurki, jak fajnie przyozdabiają :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort niczym z dobrej cukierni. Cudo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda mega apetycznie! Też kiedyś podobny popełniłam :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Pani tort wygląda tak pięknie, że postanowiłam wykorzystać ten przepis na urodziny syna... Zaryzykuję... Mam nadzieję że warto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i dziękuję za miłe słowa. Takie torty moi faceci ( mąż i dwóch synów ) dosłownie pochłaniają zresztą jak wszystkie na moim blogu. Czekam zatem na komentarz czy tort się udał i czy smakował oczywiście jeżeli mój przepis zostanie wykorzystany :)

      Usuń
    2. Pani Ewo zrobiłam ten tort mimo wielu perturbacji udał sie i był smaczny :) Dzieki za inspirację i lece do kolejnych przepisów. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że wyszedł i smakował. Zapraszam do innych wpisów.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twój wpis i oczywiście nie musi się Tobie podobać. Ale nie uważam, że rurki to kicz. Tort był smaczny i jak widać większości się podoba :)

      Usuń
    2. Ula Zgierun i po piszesz komentarz, skoro go potem usuwasz ?

      Usuń
  6. super pomysł z rurkami jeżeli kiedyś wyjdzie mi biszkopt napewno spróbuje :) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.