sobota, 15 grudnia 2012

Gęś pieczona

                              Gęsina to drób, który nie co dzień gości na naszych stołach. Jeżeli nie mamy możliwości spożywania jej często to warto przygotować ją chociaż na Święta. Pieczona gąska jest pyszna, ale tłuszczu jaki się wytapia nie należy wylewać bo jest wartościowy. Gęś najlepiej nabyć ze sprawdzonego źródła i wiejskiego chowu. Ja tę gąskę miałam od cioci, która ma swój drób, więc jak najbardziej z pewnego źródła.


1 gęś ( moja miała 4 kg )
1 łyżka soli morskiej
3 łyżki przyprawy do kurczaka po węgiersku
1 łyżka czosnku granulowanego
1 łyżka granulowanej cebuli
1 łyżeczka pieprzu kolorowego
5 łyżek sosu sojowego jasnego

sposób przygotowania :
Gęś umyć i osuszyć.
Wszystkie przyprawy wymieszać i tak przygotowaną mieszanka natrzeć dokładnie całą gęś.
Chwilę masować, środek gęsi też natrzeć przyprawami.
Gęś włożyć do miski, zakryć folią spożywczą i wstawić do lodówki najlepiej na noc.
Następnego dnia ułożyć gęś w brytfance, wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i piec 3 godziny ( czas pieczenia zależy od wielkości gęsi ).
W trakcie pieczenia podlewać dość często wytopionym tłuszczem.
Po upieczeniu tłuszcz można zlać do słoiczków i schłodzić.
Uzyskamy aromatyczny smalec do smażenia.

1 komentarz:

  1. A ja nigdy nie jadalam gesiefo miesa :) ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.