poniedziałek, 4 marca 2013

Jabłkowo serowy tort naleśnikowy i test jabłek prażonych

                            Niedawno od serwisu http://www.polska-gotuje.pl/ dostałam do testów jabłka prażone firmy Urbanek. Jabłka te są w słoikach o pojemności 680 g. Muszę przyznać, że bardzo rzadko korzystam z gotowych przetworów. Ale postanowiłam zrobić próbę i wypróbować ten produkt. Ku mojemu zaskoczeniu jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Jabłka mają fajną konsystencję, są widoczne kosteczki jabłek. Co do słodkości to jak dla mnie są w sam raz. Nie są słodkie, mają lekką nutkę kwaskowatości. Osoby lubiące bardziej słodkie mogą sobie dosłodzić. Jabłka te świetnie nadają się do naleśników, ja tu wykorzystałam je do torcika naleśnikowego. Zresztą torciki naleśnikowe dość często są gościem na naszym stole. Wyszedł bardzo smaczny. Kolejnym eksperymentem były babeczki z jabłkami oraz biszkoptowy torcik jabłkowy i też okazało się to dobrym pomysłem. Przepis na babeczki i biszkoptowy torcik umieszczę w osobnym poście.Muszę przyznać też, że część jabłek zjedliśmy po prostu ze słoika i do racuszków. Jednym słowem test uważam za udany i korzystając z okazji zapraszam na konkurs, który dziś ruszył na serwisie Polska Gotuje . Do wygrania między innymi  słoiki jabłek prażonych i fajne akcesoria kuchenne. Więc wymyśl coś ciekawego z użyciem jabłek i zdobądź nagrodę.

                                                Jabłkowo serowy tort naleśnikowy


składniki :

Naleśniki :
3 szk mleka
1 szk oranżady
3 jajka
3 szk mąki pszennej typ 500
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
25 ml oleju

Masa serowa :
300 g białego półtłustego twarogu
3 czubate łyżki masy krówkowej kakaowej
3 czubate łyżki jogurtu śródziemnomorskiego
Dodatkowo :
bita śmietana
borówka amerykańska
cukier puder
1 słoik prażonych jabłek ( 680 g )
kolorowa posypka do ciast

sposób przygotowania:
Składniki na naleśniki dokładnie wymieszać aby ciasto było bez grudek.
Na patelnię do naleśników wlewać porcje ciasta ale troszkę więcej aby naleśniki nie były za cienkie.
I tak smażyć aż do wyczerpania ciasta.
Do miski wrzucić twaróg, dodać masę krówkową  i jogurt i wszystko wymieszać.
Masa powinna się dobrze rozprowadzać.
Pierwszy naleśnik położyć na talerzu lub paterze, potem rozsmarować porcję masy serowej i znowu położyć naleśnik.
Następnie rozsmarować porcję jabłek i przykryć naleśnikiem.
I tak przekładać aż składniki się wyczerpią.
( Ja zużyłam 7 naleśników bo kilka podebrał mi synuś )
Ostatni naleśnik oprószyć cukrem pudrem, dookoła udekorować bitą śmietaną  ( miałam otwartą gotowa ale radzę zrobić samemu, bo w wyższej temperaturze śmietana robi się płynna ), posypać posypką ale nie koniecznie i w środek nałożyć borówkę ( użyłam mrożonej ).
Torcik wstawić do lodówki na minimum 30 minut.

A to link do konkursu
http://www.polska-gotuje.pl/konkursy/jablkowo-2


5 komentarzy:

  1. Torty naleśnikowe prezentują się wspaniale. Czas taki zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja bardzo lubię robić torty naleśnikowe :)

      Usuń
  2. pysznie wyglądają naleśniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna recenzja, aż chce się poczęstować;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.