środa, 21 sierpnia 2013

Ogórkowa sałatka z koperkiem i cebulą

                     Dostałam od Taty trochę lekko wyrośniętych ogórków. Tak sobie myślałam co by tu z nimi zrobić. Na mizerię było ich za dużo, zrobiłam więc po kilka słoiczków dwa rodzaje sałatki. Na zimę będą jak znalazł. Domowe zawsze lepsze od kupnych a i oszczędność kasy będzie.

  • 2,5 kg ogórków ( po obraniu )
  • 2 duże cebule
  • 1 pęczek koperku
  • 1 łyżka żółtej gorczycy
  • 1 łyżeczka czarnego ziarnistego pieprzu
  • 1/2 szk cukru
  • 1 łyżka chili jalapeno kruszonego
  • ok. 1/2 szk octu
  •  
  • Ogórki najlepiej większe umyć, obrać i pokroić na plasterki. Cebule obrać, umyć i pokroić w pióra. Koper umyć, osuszyć i dość grubo posiekać. Pokrojone warzywa wrzucić do dużej miski, dodać wszystkie przyprawy i wymieszać. Następnie można przełożyć do mniejszej miski, zakryć pokrywką i wstawić do lodówki na kilka godzin. Co jakiś czas przemieszać aby wszystko przegryzło się z powstałym sokiem. Wyparzone słoiki napełnić sałatką dolać do wysokości warzyw sok. Zakręcić słoiki zakrętkami i pasteryzować 15 minut. Po wystudzeniu słoiki wynieść w chłodne miejsce. ( mi wyszły 4 słoiki litrowe, ale można użyć mniejszych 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.