niedziela, 27 października 2013

Krem dyniowo - marchewkowy

                             Całe życie myślałam, że nie lubię dyni choć nie przypominam sobie abym ją kiedykolwiek jadła. Postanowiłam w końcu się o tym przekonać i ugotowałam zupę krem z dodatkiem marchewki i ziemniaków. Zupka wyszła smaczna, lekko pikantna. Tak wiec od dziś moje zdanie na temat dyni się zmieniło. Na pewno częściej będę coś z niej przyrządzała.


rozwiń i czytaj przepis :
  • 300 g dyni ( po obraniu )
  • 200 g marchewki ( po obraniu )
  • 250 g ziemniaków ( po obraniu )
  • 1 cebula
  • 1 l wody
  • 2 kostki rosołowe
  • ( zamiast wody i kostek można użyć rosołu )
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • pieprz cayenne do smaku
  • kwaśna śmietana do dekoracji
Do garnka wlać wodę i zagotować. Warzywa pokroić w kostkę. Do wody wrzucić kostki, dodać warzywa oprócz dyni i gotować prawie do miękkości. Następnie dodać dynię, chwilę gotować i dodać przyprawy i nadal gotować do miękkości dyni. Wszystko zmiksować za pomocą blendera ( ja miksuję w specjalnym dzbanku, który zapobiega rozpryskiwaniu się zupy ). Gotową zupę w razie potrzeby doprawić, nalewać do miseczek lub na talerze i polać odrobiną rozmieszanej śmietanki robiąc dekoracyjne wzorki. Do zupy można podać grzanki.


8 komentarzy:

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...