czwartek, 14 listopada 2013

Schab wędzony herbaciany

                      Na jednym z blogów podpatrzyłam domową metodę wędzenia schabu. Bardzo byłam ciekawa jak takie mięso smakuje. I muszę przyznać, że od razu po wystygnięciu zajadaliśmy się nim. Schab doprawiłam inaczej niż tutaj i nie wyszedł tak piękny ale był smaczny. Pierwsze koty za płoty i na pewno będą kolejne próby, bo już wiem co i jak. Spróbuję też z innym mięsem, może z karkówką ???


rozwiń i czytaj przepis :
700 g schabu bez kości
Marynata :
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka granulowanego czosnku
1/2 łyżeczki ostrej papryki
3 łyżki marynaty do mięs teriyaki
Kikkoman
2 łyżki pikantnego ketchupu
2 łyżeczki musztardy sarepskiej
Do wędzenia :
4 łyżeczki czarnej herbaty liściastej Earl Grey
1/4 szk białego ryżu
1 łyżeczka cukru trzcinowego Demerara
kilka ziaren jałowca
kilka gałązek świeżego rozmarynu
 
Schab umyć, osuszyć.
Składniki marynaty dokładnie wymieszać i natrzeć nią schab.
Potem umieścić go np. w naczyniu próżniowym na kilka godzin.
Gdy schab się zamarynuje przygotować głęboką patelnię, folię aluminiową i pokrywkę.
Dno patelni wyłożyć dwoma warstwami folii, pokrywkę także owinąć folią.
Składniki do wędzenia wymieszać, wsypać na dno patelni.
Następnie z patyczków do szaszłyków zrobić kratkę do wędzenia ( ja mam metalową okrągłą kratkę ale średnica była za duża, więc jak ktoś ma odpowiednią to może jej użyć ).
Rozgrzać patelnię a potem położyć na kratce mięso, przykryć szczelnie pokrywką i zostawić na dużym ogniu 5 minut.
Po tym czasie zmniejszyć ogień i tak wędzić schab 60 -70 minut w zależności od grubości schabu.
Po uwędzeniu zostawić jeszcze pod przykryciem na jakiś czas a potem przełożyć na talerz.
Kroić gdy wystygnie i podawać zamiast wędliny do pieczywa.





1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.