niedziela, 22 grudnia 2013

Domowe śledzie w occie


rozwiń i czytaj przepis :
2 kg świeżych śledzi ( po wypatroszeniu ) klik
3 cebule
pieprz do smaku
olej
Zalewa :
750 ml wody
500 ml octu 10 %
2 łyżki cukru
2 łyżki morskiej
kilkanaście goździków
kilka liści laurowych
kilka ziaren ziela angielskiego

Zalewę zagotować i wystudzić.
Oczyszczone i umyte dokładnie śledzie włożyć do miski, zalać je zalewą, przykryć miskę pokrywką i odstawić śledzie w zimne miejsce na minimum 30 godzin ( w zależności od wielkości śledzi ).
Po upływie tego czasu ze śledzi usunąć kręgosłupy, śledzie można podzielić na podłużne płaty lub po usunięciu kręgosłupów zostawić w całości ( ja część zostawiłam całych a część podzieliłam i zawinęłam jak rolmopsy ).
Cebule obrać, umyć i pokroić w półplastry.
Do słoików lub innego naczynia układać śledzie, przekładać cebulą, oprószyć pieprzem, dolać 2-3 łyżki oleju i dopełnić zalewą ( zbierając ją z góry bo jest mętna ).
Gotowe śledzie odstawić w zimne miejsce i spożywać na drugi dzień.
Można je przechowywać dwa tygodnie.





2 komentarze:

  1. czy tylko świeże śledzie dają się tak zrobić w occie czy solone też można? Pozdrawiam Serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Krysiu niestety tylko świeże śledzie, solone się nie nadają.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...