poniedziałek, 6 stycznia 2014

Chleb z otrębami

                              Jest to mój stary przepis a jednocześnie pierwszy chleb jaki sama upiekłam.


rozwiń i czytaj przepis :

  •   1 kg mąki pszennej
  •   0,5 szk otrąb pszennych
  •   0,5 l wody
  •   10 dkg drożdży
  •   2 łyżki cukru
  •   2 łyżeczki soli
  •   8 łyżek oleju
PRZYGOTOWANIE:
Drożdże rozrabiamy z cukrem. Dodajemy wodę, sól, olej, mąkę i otręby i całość wyrabiamy. Oprószamy mąką i odstawiamy do wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrośnie powtórnie chwilę wyrabiamy i układamy w wysmarowane olejem foremki keksówki.Ponownie czekamy aż ciasto na chleb wyrośnie. Wstawiamy do nagrzanego na 180 stopni piekarnika i pieczemy 35 minut.



2 komentarze:

  1. gratuluję pierwszego chlebka :) uwielbiam dodatek otrębów. pieczywo jest wtedy lżejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ale ja już mam trochę dorobku chlebowego. Ten przepis był pierwszym. Z racji tego, że miałam dużo przepisów jeszcze przed założeniem bloga część przepisów jest właśnie starszych i nawet widać po zdjęciach że to nie to. Ale człowiek całe życie się uczy co widać mam nadzieję na lepsze :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.