środa, 15 stycznia 2014

Orzechowo - miodowy chleb


rozwiń i czytaj przepis :

  • 500 g mąki pszennej typ 650
  • 8 g suszonych drożdży
  • 3 łyżki płynnego naturalnego miodu
  • 1 łyżka soli ( płaska )
  • 50 g orzechów laskowych
  • 300 ml ciepłej wody
  • 5 łyżek oleju + do posmarowania ciasta
PRZYGOTOWANIE:
Orzechy zmiksować w rozdrabniaczu lub zmielić. Mąkę wsypać do miski, wsypać drożdże, zmielone orzechy i sól i wymieszać. Następnie miód wymieszać z wodą i olejem, wlać do miski z suchymi składnikami i wyrobić ciasto. Gdy będzie wyrobione dłonie zwilżyć olejem i posmarować ciasto. Włożyć je do miski, zakryć szczelnie folią spożywczą i wstawić miskę z ciastem do lodówki na noc. Następnego dnia ciasto ponownie chwilę wyrobić i przełożyć je do foremki wysmarowanej olejem i wysypanej otrębami prażonymi pszennymi ( można użyć mąki, u mnie tortownica o średnicy 23 cm ). Ciasto na chleb zostawić do ponownie wyrośnięcia a gdy wyrośnie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 50 minut. Upieczony chleb wystudzić na kratce.

6 komentarzy:

  1. dobrze się zapowiada taki chlebek - z laskowymi jeszcze nie piekłam. Powiedz mi, czy ciasto z miodem dobrze rosło ? bo drożdże miodu nie lubią, przynajmniej moje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu chlebek nam smakował, był mięciutki w środku i wyrósł dobrze, choć chyba lepiej byłoby widać jak upiekłabym go w formie keksowej. Ale chciałam mieć okrągły bochenek.Ostatnio korzystam z suszonych drożdży i akurat tutaj miód dobrze się spisał. Nie wiem jak zareagowałby ze świeżymi drożdżami, muszę spróbować czy będzie różnica.

      Usuń
  2. Ewciu u Ciebie wybór pieczywa większy niż w niejednej piekarni. Ten przepis mnie zaciekawił, bo nie jadłam jeszcze chleba z orzechami laskowymi, a wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.