piątek, 14 lutego 2014

Morelowe ciasteczka na Walentynki ( test wałka do ciasta )


               Dostałam do przetestowania wałek do ciasta z foremkami od Tupperware. Wałek jest bardzo lekki, ale w środku jest pusty. Można do niego nalać zimnej wody a dzięki temu świetnie nadaje się do wałkowania ciasta bo ciasto mamy cały czas schłodzone podczas pracy z nim. Wałek dodatkowo ma dwa komplety foremek, które po nałożeniu na wałek pozwalają nam na regulację grubości ciasta, czyli możemy wałkować płasko bez foremek,a po nałożeniu ich mamy możliwość wałkowania na grubość 6 mm i 3 mm. Ja ten wałek wypróbowałam piekąc ciasteczka i muszę przyznać, że jest bardzo dobry, przede wszystkim jego zaletą jest jego wielkość czyli 50 cm a średnica wynosi 7,5 cm. Wygodnie trzyma się rączki, mimo tego, że wałek jest plastikowy to zrobiony jest z wytrzymałego tworzywa i świetnie się z nim pracuje. Dodatkową zaletą jak pisałam jest możliwość wałkowania ciasta na kilka grubości i od razu mamy foremki do wycinania. Mam nadzieję, że będzie mi długo służył.


rozwiń i czytaj przepis :

400 g mąki pszennej typ 500
1 jajko
16 g cukru waniliowego
4 łyżki cukru
150 g suszonych moreli
150 g margaryny Kasia
3 łyżki mleka 3,2 %
czerwony lukier
cukier puder
perełki cukrowe


Przygotować robot z końcówką z nożami do siekania. Wszystkie składniki na ciasteczka umieścić w misie robota i pulsacyjnie połączyć składniki. Następnie ciasto wyjąć na blat lub stolnicę i zagnieść ciasto, włożyć je do woreczka i włożyć do lodówki na godzinę. Po tym czasie podsypując mąką ciasto wałkować na placki i wycinać ciasteczka foremkami ( u mnie kwiatek i serduszko ). Układać kwiatki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia a serduszka odłożyć. Kwiatki piec w piekarniku nagrzanym do 150 stopni z termoobiegiem przez 13 minut a potem je wystudzić. Serduszka przełożyć na blachę i także upiec ale czas skrócić do 7 minut. Przygotować lukier z cukru pudru, soku cytrynowego i odrobiny barwnika spożywczego. Lukier przełożyć do woreczka , ściąć końcówkę i polukrować część kwiatków i serduszek. Na kwiatuszki poukładać perełki. Pozostałą część ciasteczek posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.