poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Babka figa z makiem

                                 Zapewne zastanawiać się będziecie dlaczego ta babka to babka figa z makiem ? A dlatego bo wykorzystałam do niej konfitury carskiej figa z makiem, którą dostałam w ramach współpracy z Eterno. jest to jeden z produktów, który znajdzie się na liście moich testów. Jeśli chodzi o firmę Eterno to jest to firma z rodzinna tradycją i produkującą smaczne przetwory według swoich receptur. jeśli zaś chodzi o konfiturę to czytając opis tego produktu bardzo zaciekawiła mnie pewna historia i postanowiłam własnie tę konfiturę wypróbować jako pierwszą. Najpierw była próba jednej łyżeczki i po tej łyżeczce wiedziałam, że gdy nie zużyje figi z makiem do tego na co miałam ją przeznaczyć to nic z tego nie wyjdzie bo po prostu ją zjem. Konfitura jest pyszna i mam nadzieję, że kolejne przetwory będą równie dobrze. A babka wyszła wilgotna, puszysta i bardzo smaczna. Tak więc jeśli gdzieś spotkacie tę konfiturę w sklepach nie wahajcie się i kupcie bo naprawdę warto. Ja osobiście jadłam ją pierwszy raz i na pewno nie ostatni.




220 g konfitury carskiej figa z makiem Eterno
250 g margaryny Kasia ( miękkiej )
300 g mąki tortowej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
1/2 szk cukru
cukier puder


Miękką margarynę utrzeć z cukrem, potem ciągle ucierając dodawać po jajku.
Następnie dodać konfiturę, wymieszać i przesiać do masy mąkę z proszkiem do pieczenia.
Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 30 x 12 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na 50 minut.
Po upieczeniu babkę wystudzić na kratce i oprószyć cukrem pudrem.



2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.