wtorek, 16 grudnia 2014

Pszenne bułki makowe ze słoika

                                Pamiętacie moje babeczki pieczone w słoikach ? Biorąc udział w konkursie na pieczywo robiłam różne kombinacje. A dodatki przeróżne były, a to popcorn, a to paluszki i tak dalej i tak dalej. I przypomniałam sobie o tych słoikach. I to własnie tym przepisem wygrałam super robot planetarny. Bułki są super, mięciutkie i jak widać nie musimy mieć nie wiadomo jakich form do pieczenia. Wystarczą zwykłe słoiki, które zawsze mamy w domu. Ale jest jedno ale, słoiki muszą być proste bez żadnych zaokrągleń, bo wtedy będzie problem z wyjęciem tych bułek. A teraz fotka bułek, przepis i fotka mojego cudeńka czyli nowego robocika. Moja stara Kaśka może iść na zasłużoną emeryturę.


rozwiń i czytaj dalej :


300 g mąki pszennej typ 500
10 g świeżych drożdży
3/4 łyżki cukru
1 płaska łyżeczka soli
1 czubata łyżka suchego niebieskiego maku
3 łyżki oleju rzepakowego
ok. 250 ml letniego mleka
dodatkowo :
olej do smarowania słoików
4 łyżki suchego niebieskiego maku

PRZYGOTOWANIE:
W niewielkiej misce rozetrzeć drożdże do momentu aż będą płynne i dolać olej oraz letnie mleko podgrzane wcześniej w rondelku. Potem wsypać mąkę zmieszaną z solą, dodać mak, który także można wymieszać razem z mąką, ale nie jest to konieczne. Połączyć składniki łyżka lub rękoma a potem wyrobić ciasto. Powinno być miękkie i elastyczne. Wierzch ciasta i dno miski oprószyć niewielką ilością mąki, zakryć miskę ściereczką i zostawić do lekkiego podrośnięcia w ciepłym miejscu. Gdy ciasto wyrasta słoiki o pojemności 350 - 400 ml posmarować olejem i wysypać makiem. Ciasto ponownie wyrobić ale tylko chwilę, podzielić na 4 części i po jednej z nich włożyć do każdego z przygotowanych słoiczków. Zakryć słoiki ściereczka i znów zostawić do podrośnięcia. Zimne słoiki z ciastem wstawić do piekarnika, nastawić temperaturę na 175 stopni. Gdy lampka kontrolna oznaczająca nagrzanie piekarnika nastawić czas na 25 minut. Słoiki z upieczonymi bułkami wystawić na kratkę i dopiero po chwili uważając aby się nie poparzyć wyjąć bułki ze słoików a potem wystudzić na kratce. Podawać najlepiej z masłem i dżemem lub żółtym serem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.