wtorek, 10 marca 2015

Waniliowe ciasteczka z trzcinową nutą

                         Dostałam od Stodola wałek do ciasteczek z motywem koników. Fajna sprawa, ale miałam jednak obawy czy w tych cieniutkich wgłębieniach nie zostanie ciasto. Muszę przyznać, że jak na pierwszy raz to jestem z efektu zadowolona. Kolejnym razem będzie lepiej. Ciasteczka spodobały się oczywiście mojemu Kamilkowi.




450 - 500 g mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa + do podsypywania
1 jajko
250 g margaryny do pieczenia
175 trzcinowego cukru pudru
1 łyżka mielonej wanilii

Do miski robota z nożami do siekania wsypać suche składniki, wbić jajko i dodać pokrojoną .
Wszystko połączyć, wyjąć ciasto na blat i szybko zagnieść.
Podzielić je na dwie porcje aby ułatwić sobie pracę i rozwałkować na placek o grubości liku milimetrów.
Następnie ciasto i wałek z wzorem oprószyć mąką i ciasto jeszcze raz przewałkować wałkiem z wzorem.
Foremką do ciastek wycinać ciasteczka ( u mnie kółka ) i układać na blachach do pieczenia.
Ciasteczka piec przez 7 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni z termoobiegiem.
Upieczone wystudzić, opcjonalnie można posypać cukrem pudrem ale nie jest to konieczne.




A pojutrze nowa gazetka, koniecznie zajrzyjcie i zobaczcie jakie będą promocje w Biedronce


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.