środa, 28 października 2015

Pomidorowo - dyniowa zupa

Czy Wasze dzieci lubią dynię ? 
Mój młodszy syn nie i dziś postanowiłam przemycić ją w zupie pomidorowej.
Pomidorową lubi więc mam nadzieję, że znowu to ja wygram.
Od czasu do czasu robię takie małe oszustwa i zawsze się udają pod warunkiem, że młody nie widzi tego czego nie lubi.
Bo ogromny problem z Nim jest a raczej z tym co je. nie lubi żadnych warzyw więc mamusia choć tak sprawia, że co nie co zje.
Zupa jest smaczna i myślę, że mój podstęp się uda.
A przepis na dynię jakiej użyłam do zupy znajdziecie wśród moich przepisów klik

4 skrzydełka z kurczaka
ok. 1,5 l wody
150 g koncentratu pomidorowego ( można dać mniej )
1,5 szk puree z dyni (http://gotujmy.pl/dynia-na-zimowa-zupe,przepisy-dynia-przepis,223738.html ) dynię kupisz tutaj
3 marchewki
1 cebula
4 liście naci selera
1/3 pęczka natki pietruszki
2 liście laurowe
2 ziarna ziela angielskiego
1/2 łyżeczki ziaren czarnego pieprzu
1/2 łyżeczki cukru
sól do smaku
200 ml słodkiej śmietany 18%
( opcjonalnie kilka listków świeżego lubczyku lub kucharek w płynie do smaku )

Skrzydełka umyć i włożyć do garnka.
Zalać zimną wodą i zagotować.
Potem dodać warzywa i gotować wszystko prawie do miękkości.
W międzyczasie dodać liść laurowy, ziele i pieprz ziarnisty zawinięty w gazę ( ułatwi nam to potem wyjęcie z garnka ) odrobinkę posolić ale nie dużo bo dynia jest słona.
Gdy wszystko jest gotowe dodać dynię i koncentrat zblendować i zagotować.
Chwilę gotować a na koniec zabielić zupę śmietaną zahartowaną w odrobinie zupy.
W razie konieczności jeszcze doprawić i podawać z wcześniej ugotowanym makaronem ( dowolnym ).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.