poniedziałek, 28 grudnia 2015

Sernik z mixem keksowym

Piekąc  świąteczne ciasta a przede wszystkim sernik chciałam nadać mu inny smak ale przy tym bez zbędnych kombinacji.
Poszperałam w szafkach i znalazłam gotową mieszankę mix keksowy.
Do masy serowej dodałam do i sernik w smaku wyszedł bardzo ciekawy.
Na polewę użyłam cukru do polew od Diamantu, jeśli nie mieliście jeszcze z tym cukrem do czynienia to polecam bo jest super.
Co prawda jest już po świętach ale zbliża się Sylwester więc można go upiec.

1 paczka okrągłych biszkoptów
1 kg serka waniliowego do serników ( w wiaderku )
250 g serka mascarpone
5 jajek
1/3 szk cukru
2 łyżki cukru waniliowego
2 łyżki budyniu waniliowego
150 g mixu keksowego
posypka karmelowa do ciast
5 łyżek cukru do polew
2 łyżki wody

Dno tortownicy o średnicy 23 cm wysmarować masłem lub margaryną i wyłożyć podwójną warstwą biszkoptów.
Żółtka oddzielić od białek i utrzeć żółtka z cukrem.
Następnie dodać budyń, mascarpone i wymieszać.
Porcjami dodawać ser ciągle mieszając.
Białka ubić na sztywno i dodać do masy serowej delikatnie mieszając.
Na koniec powoli wsypać mix i połączyć z masą serową.
Gotową wyłożyć na biszkopty i wstawić formę do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i piec 90 minut.
Upieczony sernik wystudzić w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach i gdy będzie zimny przygotować polewę, polać nią sernik i posypać dookoła posypką.
Podawać po stężeniu polewy.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.