sobota, 16 stycznia 2016

Drożdżowe rogaliki z dżemem agrestowym

Ale ten czas leci.
Dopiero piekłam chleb z pomidorami i tymiankiem w cyklu Wypiekanie na śniadanie na FB a już piekę coś innego.
W tym tygodniu pieczemy Karlsbadzkie rogaliki drożdżowe z dodatkiem amoniaku.
Miałam z nim problem ale jak się okazało zdobyłam go w jednym sklepiku.
Przepis na rogaliki znajdziecie tutaj
Z obawy przed amoniakiem zrobiłam z połowy porcji.
Oczywiście jadłam jeszcze ciepłe a amoniak nie jest bardzo wyczuwalny.

400 g mąki pszennej typ 500 Kłos Pol
1 szczypta soli
3 łyżki cukru
60 g margaryny do pieczenia
100 ml mleka
12,5 g świeżych drożdży
2 żółtka
1/2 łyżeczki amoniaku

dodatkowo :
1 jajko
płatki migdałowe do posypania
dżem agrestowy

Mleko podgrzać a margarynę stopić w osobnych naczyniach.
Do miski wrzucić drożdże, mieszać z cukrem aż będą płynne.
Dodać mleko, tłuszcz i wymieszać.
\Następnie wsypać mąkę zmieszaną z solą i amoniakiem i wymieszać dość energicznie a potem zagnieść ciasto.
Oprószyć je odrobioną mąki i zakryć miskę z ciastem ściereczką i zostawić do wyrośnięcia.
Podrośnięte ciasto ponownie wyrobić, podzielić na dwie części i każdą rozwałkować na okrągłe placki.
Radełkiem lub nożem pociąć każdy placek na 8 trójkątów i na brzegu szerszej strony położyć po łyżeczce dżemu.
Zwijać rogaliki od szerszej do węższej strony i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia robiąc odstępy.
Zostawić pod przykryciem do podrośnięcia.
Gdy wyrosną posmarować je rozbełtanym jajkiem i posypać rozdrobnionymi płatkami migdałowymi.
Rogaliki piec 10 minut w 240 stopniach.
Upieczone przestudzić zakryte ściereczką.







Razem ze mną wypiekali :

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.