niedziela, 31 stycznia 2016

Słonecznikowiec

Wiele razy przymierzałam się do upieczenia tego ciasta ale jakoś miałam opory ze względu na to czy słonecznik w cieście się sprawdzi.
Jak dotąd jadałam go jako dodatek w cieście na pieczywo czy sałatkach ale w cieście nigdy.
Ku mojemu zaskoczeniu ciasto jest smaczne ale jak dla mnie za słodkie.
Więc lepiej kroić mniejsze porcje, no chyba że ktoś uwielbia słodkie ciacha.
Ogólnie ciacho polecam.
Co prawda jest kilka jego wersji a moja jest taka .

BISZKOPT :
6 jajek ( M )
4 łyżki mąki pszennej typ 500 Kłos Pol
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżką kakao ( czubata )
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szk cukru

SŁONECZNIK :
400 g słonecznika  łuskanego ( niesolonego )
3 łyżki masła
3 łyżki cukru

MASA :
1 puszka masy krówkowej kajmakowej ( 510 g )
300 g miękkiego masła
3/4 słonecznika

BISZKOPT :
Białka oddzielić od żółtek i ubić białka na sztywną pianę z cukrem.
Potem miksując dodawać żółtka a następnie po łyżce dodawać mąki przesiane z kakao i proszkiem do pieczenia.
Masę mieszać już rózgą .
Ciasto wyłożyć do formy o wymiarach 22 x 29 cm wyłożonej papierem do pieczenia i piec biszkopt 40 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni.
Po upieczeniu biszkopt wystudzić i przekroić na dwa blaty.

SŁONECZNIK :
Na patelni rozgrzać masło, wsypać cukier i słonecznik i prażyć aż słonecznik zrobi się chrupiący ale uważać aby go nie spalić bo będzie do wyrzucenia.
Gotowy słonecznik wystudzić a w razie sklejenia się widelcem rozmieszać aż ziarenka będą sypkie.

MASA :
Do miski przełożyć masło, miksować a potem nadal mieszając dodawać porcje masy.
Gdy będzie gładka wsypać 2/3 słonecznika i wymieszać.

PRZEŁOŻENIE :
Pierwszy placek włożyć do formy ( włożyć najpierw papier z pieczenia co pomoże w wyjęciu ciasta z blaszki ).
Nasączyć biszkopt na przykład słabą herbatą.
Wyłożyć połowę masy, zakryć drugim biszkoptem, nasączyć i wyłożyć resztę masy.
Na koniec ciasta posypać resztą słonecznika.
Gotowe ciasto wstawić do lodówki aby się związało.




2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.