poniedziałek, 28 marca 2016

Sernik zebra z bezową pianką

Na taki serniczek to się chyba skusicie.
Piekąc go na święta chciałam aby był smaczny i ładnie się prezentował.
Poszperałam trochę w szafkach i znalazłam przyprawę do kawy na styl kataloński pomarańczowo - cytrynową.
Dodałam ją do masy serowej i serniczek wyszedł super.
Jeśli chcecie poszukać tej przyprawy do znajdziecie ją w Lidlu ( ja ją dostałam jakiś czas temu  w paczce od Lidla, dlatego wiem że tam ją znajdziecie ).
A na wierzch dodałam piankę bezową.



1 kg serka waniliowego ( do sernika w wiaderku ) klik
60 g przyprawy do kawy pomarańczowo - cytrynowej ( na styl kataloński )
4 jajka klik
1 sk cukru pudru
50 g budyniu śmietankowego
odrobina pomarańczowego barwnika spożywczego
okrągłe biszkopty

beza :
4 białka
3/4 szk cukru pudru

Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarować masłem lub margaryną i dno wyłożyć biszkoptami ( u mnie z ceramicznym dnem i silikonową obręczą )..
Jajka wymieszać z cukrem pudrem, dodać budyń i przyprawę i wymieszać.
Następnie dodać ser i wymieszać.
Masę podzielić na dwie części i do jednej dodać barwnik, wymieszać.
Masy serowe wylewać porcjami na biszkopty ( na środek ) na przemian aż do wyczerpania mas.
Sernik piec 45 minut w 175 stopniach ( na dnie piekarnika należy umieścić naczynie z wodą ).
Następnie ubić pianę z białek z cukrem pudrem, zmniejszyć temperaturę do 150 stopni.
Szybko wyjąć sernik z piekarnika, wyłożyć ubitą pianę i ponownie wstawić formę do piekarnika.
Piec jeszcze 15 minut po czym wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i wystudzić sernik.
Potem zdjąć obręcz formy i schłodzić sernik w lodówce.





2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, ale serniczek został zjedzony w mgnieniu oka. Ale zapraszam przy następnej okazji. Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.