środa, 12 października 2016

Karmel solony

Długo się przymierzałam do jego zrobienia.
Jakoś bałam się, że się nie uda, że przypalę czy w ogóle poniosę porażkę robiąc ten karmel.
Ale nic takiego, wyszedł super i bardzo smaczny.
Przepis podpatrzyłam na blogu Ostrej na słodko.
Jeśli jeszcze nie mieliście okazji robić solonego karmelu to polecam bo jest pyszny.

200 g cukru ( najlepiej drobnego )
85 g zimnego masła
120 ml śmietanki 30 %
sól do smaku

Przygotować garnek z grubym dnem, drewnianą łyżkę i składniki.
Do garnka wsypać cukier i rozpuścić go na niewielkim ogniu.
Trzeba uważać aby cukru nie spalić i aby nie zaczął przylegać do ścianek garnka.
Gdy cukier się rozpuści dodać pokrojone masło i energicznie mieszać około 2 minut.
Potem wlewać śmietankę nadal mieszając do momentu aż powstanie gładki sos.
Na koniec zdjąć garnek z ognia, posolić do smaku ( ilość według uznania ), wymieszać i przelać do słoiczka.

4 komentarze:

  1. Jakie to proste?! Już mi ślinka cieknie...chyba spróbuję jeszcze dziś. Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest proste. Ja też myślałam, że trudne i długo walczyłam aby zrobić.

      Usuń
  2. Uwielbiam. Idealny dodatek do różnych dań.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...