piątek, 27 stycznia 2017

Sernik z ricotty

Za oknem mroźno ale wygląda na to, że będzie słonecznie.
Mam dziś pyszny sernik z ricotty.
Upieczony bez spodu, jest delikatny i puszysty.
To mój pierwszy sernik z ricotty ale chyba nie ostatni.
Na zbliżający się weekend idealny.


1,5 kg ricotty
6 jajek
1 szk cukru
2 budynie waniliowe

dodatkowo :
ok. 3 łyżki lukru
różowa posypka waflowa

Żółtka utrzeć z cukrem, dodać budynie i wymieszać.
Następnie dodać ricottę, wymieszać.
Białka ubić na sztywno, część dodać do masy serowej, wymieszać delikatnie a potem dodać resztę piany i znów delikatnie wymieszać.
Dno tortownicy ( u mnie silikonowa obręcz i ceramiczny spód ) wysmarować masłem i wysypać bułka tartą.
Wyłożyć do formy masę i wstawić ją do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na około 80 minut.
Upieczony sernik wystudzić w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach a potem wstawić do lodówki.
Gdy się zetnie polać wierzch cienką warstwą lukru i posypać posypką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.