niedziela, 18 czerwca 2017

Ciasto drożdżowe z truskawkami

Sezon truskawkowy w pełni więc trzeba korzystać.
Choc jak na razie cena dość wysoka bo 10 zł za kilogram.
Ale aż kusi aby upiec coś z tymi smacznymi owocami.
Ja upiekłam ciacho drożdżowe i zostało zjedzone jeszcze ciepłe, bo takie smakuje najlepiej.



650 g mąki pszennej typ 500
1 szk mleka
1/2 szk oleju rzepakowego
3/4 szk cukru
1 szczypta soli
3 duże jajka
50 g świeżych drożdży

kruszonka :
250 g mąki
125 g cukru
125 g masła

600 g truskawek
3 łyżki mąki

Drożdże rozpuścić z cukrem.
Potem dodać wszystkie składniki oprócz mąki i wymieszać mikserem.
Następnie dodać mąkę i ponownie wymieszać.
Ciasto odstawić do podrośnięcia.
Potem na blachę o wymiarach 36 x 25 cm wyłożoną papierem do pieczenia wyłożyć ciasto.
Na cieście rozłożyć obtoczoną w mące truskawki i posypać kruszonką.
Blaszkę zakryć ściereczką i zostawić ciasto do rośnięcia.
Gdy podrośnie  wstawić blaszkę do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piec około godzinę.
Po wyjęciu z piekarnika przestudzić .


1 komentarz:

  1. Akurat w domu mam masę truskawek, więc idealny przepis dla mnie!:)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.