sobota, 23 września 2017

Krokiety z prawdziwkami i kapustą

Po ostatnich zbiorach grzybów do suszarki nie zmieściły mi się prawdziwki.
Jako, że lubimy krokiety ugotowałam te grzyby co zostały i zrobiłam krokiety z kapustą i prawdziwkami.
Panierka była nietypowa bo z bułki tartej i zmiksowanych płatków orkiszowych.
Do krokietów obowiązkowo czerwony barszczyk.


Naleśniki :
4 szk mąki pszennej typ 500 Kłos-Pol
4 szk mleka
2 szk wody gazowanej
2 duże jajka
sól do smaku

Nadzienie :
800 g świeżyć prawdziwków
500 g kapusty kiszonej
1 duża cebula
pieprz do smaku
sól do smaku
4 łyżki oleju

Panierka :
1 szk płatków orkiszowych Kłos-Pol
1 szk bułki tartej

olej do smażenia

Prawdziwki oczyścić, szybko opłukać i ugotować.
W trakcie gotowania usuwać pianę jak się będzie tworzyła.
Potem prawdziwki odcedzić a gdy wystygną posiekać.
Kapustę ugotować i odcedzić, trochę pokroić aby nie była za gruba.
Cebulę pokroić w kostkę.
Na patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę i grzyby i smażyć do miękkości cebuli.
Dodać kapustę i przyprawy do smaku i wymieszać farsz.

Składniki na ciasto naleśnikowe dokładnie wymieszać.
Rozgrzać patelnię.
Nalewać porcje ciasta i smażyć naleśniki na rumiano z obu stron.
Na każdy usmażony naleśnik kłaść porcję farszu i składać krokiety w kopertę.

Jajka wymieszać a mlekiem, mąką i solą.
Płatki zmiksować i wymieszać z bułką tartą.

Na patelni rozgrzać olej.
Każdy krokiet zanurzać w cieście jajecznym, potem obtaczać w panierce i smażyć na rumiano z obu stron.
Odsączyć na ręczniku papierowym i podawać na przykład z czerwonym barszczykiem.

6 komentarzy:

  1. Wieki nie jadłam krokietów i aż nabrałam ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam kiedyś dość często z różnymi farszami, ale jakoś tak wyszło że była duża przerwa. Domownicy byli zachwyceni, że po długiej przerwie mieli krokieciki na obiad.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje i zapraszam do korzystania z przepisów i podsyłania fotek :)

      Usuń
  3. świetne do rosołu lub barszczyku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.