niedziela, 10 grudnia 2017

Ruskie na cieście z masłem

Próbowałam już kilka przepisów na ciasto na pierogi.
Dziś postanowiłam wypróbować przepis od koleżanki, która znalazła go w internecie.
Muszę przyznać, że ciasto jest rewelacyjne i świetnie się z nim pracuje.
Moje są ruskie ale oczywiście można dodać każdy inny farsz.
Zbliżają się święta więc na tym cieście zrobię pierogi wigilijne, polecam.



ciasto :
230 ml ciepłej wody
2 szczypty soli
1 jajko ( M )
2 żółtka

nadzienie :
500 g ugotowanych ziemniaków
1 duża cebula
1 łyżka masła
sól i pieprz do smaku

Ziemniaki zmielić w maszynce do mięsa.
Cebule pokroić w kostkę i podsmażyć na maśle, wystudzić.
Do ziemniaków dodać cebulę oraz ser i przyprawy do smaku, wymieszać nadzienie.

Do miski wsypać mąkę, dodać sól i pozostałe składniki.
Wymieszać i wyrobić ciasto.
Zawinąć je w folię spozywczą i odłożyć na pół godziny.
Po tym czasie wałkować porcje ciasta, wycinać kółka ( u mnie średnicy 10 cm ) i nakładać porcje nadzienia.
Zlepiać pierogi i układać na ściereczce a drugą zakryć aby pierogi nie wysychały.
Gotować kilka minut partiami po kilka minut od wypłynięcia.
Wyjmować łyżką cedzakową na talerze i okrasić skwareczkami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.