czwartek, 18 lipca 2013

Faszerowane pomidory na obiad

  • 12 twardych pomidorów
  • Farsz :
  • 600 g łopatki wieprzowej
  • 1 duża cebula
  • 1/2 cukinii
  • 1 marchewka
  • 1 saszetka ryżu parabolicznego ( 100 g )
  • 4 łyżki fasoli mung
  • 150 g żółtego sera ( 75 g salami + 75 wędzonego )
  • Przyprawy :
  • 1 łyżka czosnku niedźwiedziego
  • 1 łyżka pomidorów z bazylią i czosnkiem
  • 1 łyżka płatków papryki
  • sól do smaku
  • pieprz kolorowy do smaku
czytaj dalej :
Fasolkę namoczyć na około 30 minut i ugotować a potem odcedzić i wystudzić. Ryż ugotować, odsączyć i wysypać z woreczka. Mięso zmielić na grubych oczkach, cebule pokroić w kostkę. Cukinię i marchew po umyciu i obraniu marchewki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Ser także zetrzeć. Przygotować miskę i wrzucić do niej składniki farszu, dodać wszystkie przyprawy i wymieszać farsz. Pomidory umyć i ściąć z każdego górne części ( ja użyłam nożyka w kształcie litery V ). Następnie za pomocą kulkownicy lub łyżeczki wydrążyć miąższ, który można użyć razem z kapelusikami do zupy lub sosu. Pomidory napełniać farszem i układać je w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Tak przygotowane pomidory piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 35-40 minut. Podawać na gorąco. ( jeżeli zostanie trochę farszu można go zamrozić i zużyć np. do gołąbków )

1 komentarz:

  1. Mam pomidory, ryż, reszta się znajdzie, super przepis, ja do tej pory faszerowałam mięsem, bez ryżu, dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.