poniedziałek, 10 września 2012

Ciasto z gruszkami i budyniem


                    Od dłuższego czasu przymierzałam się do zrobienia ciasta z budyniem. Zrobiłam je z gruszkami i muszę przyznać, że to ciasto na stałe zagości w moim domu. Następnym razem zrobię z jabłkami.


  • 1 szk mąki ziemniaczanej
  • 1 szk mąki tortowej
  • 1 szk cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 jajek
  • 250 g margaryny
  • 3 budynie waniliowe
  • 1 l mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 6 gruszek
  • cukier puder do posypania
  • 2 łyżki mąki
PRZYGOTOWANIE:
W garnku zagotować 3/4 l mleka. W 1/4 l rozmieszać budynie z czterema łyżkami cukru. Gdy mleko się zagotuje wlać rozmieszany budyń i energicznie mieszając gotować przez chwilę aż będzie gęsty. Miękką margarynę utrzeć na puch z cukrem. Nadal ucierając dodawać po jednym jajku. Potem dodać po 1/2 szk obu mąk i jedną łyżeczkę proszku do pieczenia. Następnie dodać drugą porcję mąk i proszku do pieczenia. Blachę do ciasta o wymiarach 31 x 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na papier wyłożyć 2/3 ciasta i rozprowadzić go po blaszce. Gruszki obrać, usunąć z nich gniazda nasienne i pokroić w sporą kostkę. Posypać je dwoma łyżkami mąki, wymieszać i wyłożyć owoce na ciasto. Na gruszki wyłożyć ciepły budyń i wyłożyć resztę ciasta, po czym rozprowadzić je po budyniu. Blachę z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piec około godziny. Po upieczeniu ciasto wystudzić i posypać cukrem pudrem. Kroić gdy będzie całkiem zimne.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta z bazą budyniową ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepięknie, zapachniało mi aż tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto gruszkowe wygląda wspaniale!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przyznam, że byłam bardzo pozytywnie zaskoczona tym ciastem. Wyszło bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne, anie i zdrowe ciasto. Moje bąble wcinały, aż im się uszy trzęsły. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.