sobota, 16 marca 2024

Czekoladowe ciasto z ziemniakami

           Oglądając program Dobra robota zaintrygował mnie pomysł na ciasto z ziemniakami. Nie byłabym sobą gdybym nie zaczęła szukać w necie przepisu. Znalazłam i zabrałam się do roboty. Ciasto jest z podwójnej porcji składników i tak też podam w przepisie. Pieczemy do suchego patyczka i proponuję wbić go centralnue w środek. Ja to zrobiłam pod skosem i finalnie środek minimalnie się nie dopiekł. Ale ciacho jest pyszne, ziemniaki nie wyczuwalne. Realnie ciasto jest bardziej brązowe, ciężko było mi uchwycić rzeczywisty kolor. Ogólnie smakiem przypomina brownie. Nie mogąc się doczekać kroiłam jeszcze letnie. Ciasto jest proste w przygotowaniu. Polecam.



Czekoladowe ciasto z ziemniakami


Czekoladowe ciasto z ziemniakami

Czekoladowe ciasto z ziemniakami

Czekoladowe ciasto z ziemniakami




Czekoladowe ciasto z ziemniakami - składniki


100 g gorzkiej czekolady
300 g masła
400 g cukru pudru
400 g ugotowanych ziemniaków
350 g mąki tortowej
4 łyżki kakao
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
6 jajek (L)

Polewa:
150 g gorzkiej czekolady
35 g masła
1/4 szk mleka

kolorowa posypka


Przygotowanie

 

        Ugotowane i zimne ziemniaki dokładnie utłuc. W 100 gramach masła rozpuscuc na maleńkim ogniu czekoladę i przestudzić. Miękkie masło (200g) zmiksować z cukrem pudrem i ziemniakami. Następnie dodać rozpuszczoną czekoladę, wymieszać. Poterm dodawać po jednym jajku. Na koniec dodawać porcjami mąkę przesianą z kakao i proszkiem do pieczenia. Gotową masę przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy (24cm). Ciasto piec około godziny do suchego patyczka w 180 stopniach (ja mogłam jeszcze 5 minut potrzymać, bo minimalnie środek za słabo się dopiekł).
Upieczone ciasto wystudzić.
Przygotować polewę podgrzewając ją i polać nią ciasto. Posypać posypką.
Smacznego. 


Czekoladowe ciasto z ziemniakami

Czekoladowe ciasto z ziemniakami

Czekoladowe ciasto z ziemniakami

Czekoladowe ciasto z ziemniakami

Czekoladowe ciasto z ziemniakami



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.