piątek, 10 marca 2017

Sernik zebra z rosą

Na weekend polecam Wam kolejny sernik z rosą.
Moja kolejna rosa udana, bo są kropelki a jednocześnie jest smaczna.
Pewnie znów ktoś zarzuci, że sernik bez masła to nie sernik ale ja się z tym nie zgadzam, 
Ja nie daję masła do tego typu serników i już.
Bo serniki różne są, ważne aby były smaczne, prawda ???

ok. 20 herbatników kakaowych

na zebrę :
1 kg sera do sernika i naleśników 4 % tłuszczu
340 g jogurtu greckiego
2 łyżki budyniu waniliowego
2 jajka
4 żółtka
1/2 szk cukru
3 łyżki napoju czekoladowego instant ( w proszku )
1 czubata łyżka budyniu waniliowego

Pianka :
4 białka
1/2 szk cukru

Formę o wymiarach 28 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Do wyłożyć ciastkami.
Do miski przełożyć twaróg, jogurt, jajka i żółtka oraz cukier i dwie łyżki budyniu i wszystko chwilę miksować.
Masę podzielić na dwie części.
Do jednej dodać napój czekoladowy a do drugiej budyń.
Obie masy wymieszać osobno oczywiście.
Na ciastka kłaść porcjami na przemian obie masy zaczynając od jasnej.
I tak do wyczerpania składników.
Potem formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 50 minut.
Gdy czas zbliża się do końca ubić pianę z białek i cukru.
Wyjąć blaszkę z piekarnika i delikatnie wyłożyć pianę, za pomocą specjalnej łopatki z ząbkami zrobić rowki.
Ponownie wstawić blachę do piekarnika i piec jeszcze 20 minut w 150 stopniach.
Uchylić drzwiczki piekarnika po upieczeniu i zostawić na około 15 minut.
Potem wyjąć formę i wystudzić sernik, zaczną pojawiać się kropelki.




2 komentarze:

  1. Ja też nie daję masła do serników, bardziej mi smakują te bez ;)
    Twój wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Choć przyznam, że mógłby być wyższy. Ale liczy się też smak, a był pyszny :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.