sobota, 27 kwietnia 2024

Kotlety - remanent lodówki

                       W prawie każdej lodówce zalegają jakieś resztki jedzenia. A to jakieś warzywa, mięso, ugotowane ziemniaki czy inne. Aby niczego nie marnować mam dla Was fajną propozycję na obiad w stylu zero waste. Styl ten od dawna uznawany jest za modny i uczy nas jak nie marnować jedzenia. I takie właśnie są moje kotlety. Podałam je z surówką z kapusty.



kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki



Kotlety - remanent lodówki - składniki


600 g ugotowanych ziemniaków 
2 gotowane (z rosołu) udka z kurczaka
2 duże ugotowane (z rosołu) marchewki
5 pieczarek
1/2 cukini 
1 cebula 
kilka liści świeżego czosnku niedzwiedziego
kilka młodych liści podagrycznika
do smaku sól, pieprz, słodka papryka 
2 jajka 
4 łyżki bułki tartej (jeśli masa będzie za luźna dodać jeszcze trochę) 
olej do smażenia 
bułka tarta do panierowana 


Kotlety - remanent lodówki - przygotowanie


          Cukinię, pieczarki i cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na odrobinie oleju. Wystudzić. Ziemniaki roznieść widelcem w misce. Mięso z udek i marchewkę pokroić także w kostkę, a podagrycznik i czosnek posiekać. Dodać pozostałe składniki i wymieszać masę. Gdyby była za luźna dosypać jeszcze trochę bułki tartej. Z masy formować kotlety. Każdy z nich panierować w bułce tartej (ja przeważnie mam domową, różnych rodzajów bułek). Potem smażyć kotlety z obu stron na rumiano. Podawać z ulubioną surówką.


Kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki


Kotlety - remanent lodówki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.