wtorek, 30 kwietnia 2024

Ciasto bez pieczenia na krakersach

            Dziś mam dla Was przepis na pyszne i szybkie ciasto bez pieczenia. Słony, kwaśny i słodki to idealne trio smakowe. Przepis podpatrzyłam na Fb u Nathallae Natalii Maszkowskiej.  Trochę pozmieniałam, ale wyszło pysznie. Ciasto powinno jeszcze postać w lodówce, ale byłam ciekawa jego smaku bo chyba nigdy nie używałam krakersów do słodkości. Jest smaczne, więc polecam. Jeśli interesuje Was oryginalny przepis to zajrzyjcie na profil Natalii.



Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach



Ciasto bez pieczenia na krakersach - składniki

Składniki na tortownicę 24x24cm

300 g krakersów
500 ml kremówki 
250 g mascarpone (można dać 500, krem będzie stabilniejszy) 
1 puszka masy krokowej kakaowej
1 duży dżem z czarnej porzeczki 
Dodatkowo: beziki, płatki migdałowe 


Ciasto bez pieczenia na krakersach - przygotowanie


Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Na dnie ułożyć warstwę krakersów. 
Na krakersach rozsmarować porcję dżemu. Mascarpone ubić z kremówką i delikatnie na najmniejszych obrotach wmieszać masę krówkową. Należy pamiętać, że długie mieszanie masy krówkowej ją rozrzedza. Porcję kremu wyłożyć na dżem. Rozłożyć kolejną warstwę ciastek, dżemu i krakersów. Ponownie rozłożyć dżem i krem. Na samym końcu wierzch posypać pokruszonymi krakersami, pokruszonymi bezikami i uprazonymi na suchej patelni (wystudzonymi) płatkami migdałowymi. Ciasto wstawić najlepiej na noc do lodówki.


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Ciasto bez pieczenia na krakersach


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.