poniedziałek, 28 listopada 2016

Chleb orzechowo - fasolowy z nutą tabasco


Jakiś czas temu dostałam propozycję wzięcia udziału w akcji Rama smaż jak szef kuchni.
Czekałam na paczkę z niecierpliwością bo każdy z zaproszonych blogerów miał inne produkty, z których to miał wykonać zadanie czyli przyrządzić jakąś potrawę.
Paczka do mnie w końcu dotarła, byłam zdziwiona bo produkty zapakowane były w piękny drewnianą skrzyneczkę.
Do tego była deska drewniana również bardzo ładna.
Przyznam szczerze, że gdy zobaczyłam produkty, a były to : Rama smaż jak szef kuchni smak maślany, orzechy nerkowca, tabasco i biała fasola z czarnym oczkiem w puszce jakoś od razu pomyślałam o chlebie.
Bo jak wiecie lubię piec chleby i często kombinuję ze składnikami piekąc je.
I tak myśląc, że każdy będzie coś przyrządzał używając Rama smaż jak szef kuchni do smażenia ja pomyślałam, że może będę jedyna, która wykorzysta Ramę smaż jak szef kuchni w inny sposób czyli dodając ją do ciasta na chleb właśnie.
Rama smaż jak szef kuchni smak maślany nadaje się do smażenia jak i gotowania.
Okazuje się, że także do pieczenia.
Składa się z olejów roślinnych : rzepakowego i słonecznikowego.
Może jednak ktoś też wpadnie na taki pomysł jak ja i upiecze chleb ale na pewno będzie miał inne produkty, tak więc jestem ciekawa co wymyśli.
Muszę przyznać, że to był strzał w dziesiątkę, chleb jest smaczny, mięciutki, puszysty i z lekką nutą pikantności dzięki tabasco.
Więc jak widać składniki, które trudno sobie wyobrazić w jednym połączeniu zgrały się idealnie.



składniki na 2 małe chlebki ( czyli około 4 osoby )

zaczyn :
200 g mąki pszennej typ 500
200 g letniej wody
1 szczypta drożdży instant

ciasto właściwe :
200 g mąki pszennej typ 500 + do oprószenia i podsypania
100 g letniej wody
1 płaska łyżeczka soli
2 szczypty cukru
1 łyżka tabasco
1/2 puszki białej fasoli z czarnym oczkiem
50 g orzechów nerkowca
5 g drożdży instant
cały zaczyn

W misie robota wymieszać składniki na zaczyn, zakryć folią spożywczą i zostawić na 12 godzin.


Po upływie tego czasu posiekać orzechy, na sicie odsączyć fasolę i przepłukać ją wodą, dodać razem z resztą składników do zaczynu i założyć do robota hak do wyrabiania ciasta drożdżowego.


Ciasto wyrabiać około 10 minut, potem zakryć je w misie znów folią spożywczą i zostawić do wyrośnięcia.



Po około pół godziny wyjąć ciasto z misy i podsypując lekko mąką składać w kopertę.


Czynność powtórzyć 4 razy.

Potem znów zostawić do podrośnięcia na pół godziny, podzielić na dwie części i znów 4 razy złożyć w kopertę.


Uformować małe bochenki i umieścić je w drewnianych formach wyłożonych papierem do pieczenia, oprószyć mąką i zostawić do wyrośnięcia.


Gdy podrosną nagrzać piekarnik na 210 stopni i na jego dnie umieścić naczynie z wodą.


Chlebki naciąć nożem w kilka miejscach i włożyć formy z ciastem do piekarnika, piec 20 minut a potem zmniejszyć temperaturę do 200 stopni i piec kolejne 20 minut.

Po upieczeniu chlebki wyjąć z foremek i wystudzić na kratce.



Kroić po wystudzeniu.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.