wtorek, 2 lipca 2013

Dżem truskawkowy z żurawiną i migdałami

                            Ten dżem to mój eksperyment. Muszę przyznać, że bardzo udany i smaczny eksperyment. Na próbę zrobiłam tylko 3 słoiczki. Jak dorwę jeszcze truskawki to na pewno zrobie więcej. Na zimę będą jak znalazł.

  • 1 kg truskawek
  • 3/4 szk suszonej żurawiny
  • 1/2 szk płatków migdałowych
  • 1/2 szk cukru żelującego
  • 1/2 szk cukru białego
czytaj więcej :
Truskawki umyć, wrzucić do garnka i gotować 5 minut. Po tym czasie dodać cukier żelujący i cukier biały i od czasu do czasu mieszając gotować 30 minut. Następnie dodać żurawinę i dalej gotować ( smażyć ) dalsze 15 minut. Na koniec dodać płatki migdałowe i smażyć dżem następne 15 - 20 minut. Gorącym dżemem napełnić wyparzone słoiczki ( u mnie 3 po 300 ml ) i szybko zakręcić. Jeżeli dżem będzie zużyty w szybkim czasie nie ma potrzeby pasteryzacji, ale jeśli chcemy zostawić na dłużej to należy zapasteryzować. Taki dżemik świetnie sprawdzi się do ciast, naleśników lub świeżego pieczywa.

2 komentarze:

  1. Mniam, mniam ;) Taki z żurawinką musi być jeszcze bardziej wyborny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama sie zdziwiłam, że to połączenie jest takie smaczne, więc polecam ten dżemik :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.