czwartek, 4 sierpnia 2016

Cukiniowy sos jak ketchup

Przepis na ten sos znalazłam na blogu Berniki.
Tak go zachwalała, że postanowiłam go zrobić.
Jak pewne zauważyliście jakiś czas nie było mnie na blogu, bo bylam na wajacjach u rodzinki.
I nawet bardzo blisko Berniki.
Sos zrobiłam z moją kochaną Krysią ( bratową ) i część przywiozłam do domu a część zostawiłam dla Krysi.
Sos jest smaczny i pikantny, już zabieram się do przygotowania kolejnej porcji bo cukinia przyjechała razem ze mną do domu, przejechała prawie całą Polskę.
Jeśli nie robiliście takiego sosu to polecam, ja przy jego robieniu i potem jedzeniu będę wspominać tegoroczny bardzo udany wyjazd na wakacje.
Bardzo udane bo oprócz pobytu u brata bylismy we Wrocławiu ( polecam ZOO i afrykanarium ), Szczyrku, na Górze Żar ( piekne widoki ) i Wiśle.
Teraz czas wrócić do codziennego życia i nadrobienia między innymi nadrobienia zaległości na blogu.


4 kg cukini ( waga po obraniu jeśli duża cukinia )
1 kg cebuli
600 g cukru
800 g przecieru pomidorowego
2 opakowania ziół prowansalskich
4 łyżki soli ( lub do smaku )
2 szklanki octu 10% klik
2 łyżki słodkiej papryki
3 łyżki ostrej papryki


Cukinie umyć i obrać ( jeśli macie młode nie ma konieczności obierania ), pokroić na większe kawałki i usunąć gniazda nasienne.
Następnie pokroić w kostkę, cebule także pokroić w kostkę.
Pokrojone składniki wrzucić do dużego garnka, dodać wszystkie pozostałe składniki oprócz octu i dusić od momentu zagotowania na małym ogniu w zależności od tego czy cukinia była mała czy duża od 30 do 50 minut.
Potem dodać ocet i dusić jeszcze 5 minut od czasu do czasu należy wszystko mieszać.
Gotowy sos zmiksować za pomocą blendera i rozlać do przygotowanych słoików.
Pasteryzować 15 minut od zagotowania, potem słoiki wyjąć i wystudzić a na koniec schować do spiżarki.


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.