piątek, 20 kwietnia 2018

Kurczak z kurkami, kasztanami i kukurydzą w sosie śmietanowym

Dziś coś co można podać z makaronem lub ryżem czyli kurczak w sosie śmietanowym z kurkami, kasztanami i kukurydzą.
Szybki obiad to coś co lubię, nie trzeba dużo czasu a jak smakuje.
Szkoda tylko, że była to ostatnia porcja kurek jaką wygrzebałam z zamrażarki.
Mam nadzieję, że w tym roku kurki obrodzą i zrobię zapasy.

A jeśli jesteście ciekawi jakie kasztany użyłam to zajrzyjcie do sklepu Kuchnie Świata. Tam znajdziecie odpowiedź i będziecie mogli je kupić.

2 duże piersi z kurczaka
1/2 puszki kukurydzy
200 g blanszowanych kurek ( moje mrożone )
1/2 puszki kasztanów wodnych
1 pęczek szczypioru
500 ml śmietany 36 %
do smaku :
sól
pieprz
1 łyżka masła klarowanego

Piersi z kurczaka pokroić na większe kawałki i wrzucić na patelnię lub szeroki rondel z roztopionym masłem.
Podsmażyć.
Dodać kurki i dalej smażyć.
Następnie dodać do smaku sól, pieprz i paprykę oraz odsączoną kukurydzę i odsączone i pokrojone na ćwiartki kasztany.
Następnie wlać śmietanę i gotować aż sos zgęstniej ( nie trwa to długo ).
Na koniec dodać posiekany szczypior ( trochę odłożyć do dekoracji ) i wymieszać.
W razie potrzeby jeszcze doprawić.
Podawać z makaronem lub ryżem.



2 komentarze:

  1. Kasztany to dla mnie w ogóle jakaś mityczna, magiczna potrawa, powiem szczerze, że nawet, gdybym je przygotowała, bałabym się spróbować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha ja też miałam obawy szczerze powiedziawszy. Ale spróbowałam. Konsystencja jest taka jak u naszej rzodkiewki ( chrupiąca ) ale w smaku zdecydowanie łagodniejsza. Warto próbować czegoś nowego aby stwierdzić czy coś nam smakuje czy nie. Ogólnie w całej potrawie fajnie te kasztany się sprawdziły.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.