czwartek, 10 maja 2012

Placki borówkowo jabłkowe

                                       Dzisiaj naszło nas na placuszki na słodko. Zrobiłam je więc z tego co miałam w domu. Do ciasta dodałam mrożone borówki i jabłko. I już były pyszne owocowe placki drożdżowe.


składniki :
1,5 szk mrożonych borówek amerykańskich
2 jabłka
2 szk mąki
1.5 szk mleka
1 łyżka cukru
1 łyżka cukru waniliowego
2 jajka
20 g drożdży
cukier puder do posypania
olej do smażenia

sposób przygotowania :
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę.
Drożdże rozmieszać z cukrem i cukrem waniliowym na płynną masę.
Do drożdży wbić jajka, wlać mleko i wymieszać.
Następnie wrzucić owoce, wsypać mąkę i wymieszać ciasto.
Przykryć ściereczka i odstawić na 5-10 minut w ciepłe miejsce aby ciasto tylko lekko ruszyło.
Po tym czasie na patelni rozgrzać olej.
Nakładać małe porcje ciasta i smażyć na złoty kolor z obu stron.
Po usmażeniu układać placuszki na ręczniku papierowym aby odsączyć nadmiar tłuszczu.
Na koniec placki przełożyć na półmisek i posypać cukrem pudrem.
Ilość cukru pudru zależy od naszych upodobań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.