środa, 14 listopada 2012

Smarowidło do chleba

                                      W moim domu często gości smalec. Do tego postanowiłam dodać trochę mięsa. Smalec wyszedł bardzo smaczny. Muszę jeszcze kiedyś zrobić z jabłkiem, bo podobno jest pyszny.


  • 600 g słoniny
  • 300 g łopatki wieprzowej
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • sól morska do smaku
  • pieprz kolorowy do smaku
  • chili birds eye do smaku
  • 1 płaska łyżka majeranku
PRZYGOTOWANIE:
W maszynce do mięsa zmielić osobno słoninę i łopatkę na grubym sitku. Cebule i czosnek obrać i pokroić w kostkę cebulę a czosnek przecisnąć przez praskę. Na patelnię wrzucić słoninę i wytopić ją na małym ogniu. Następnie dodać zmieloną łopatkę i smażyć ale już na większym ogniu. Po około pięciu minutach dodać cebulę i smażyć do zeszklenia się cebuli. Potem dodać czosnek i przyprawy i smażyć jeszcze wszystko około 3 - 4 minuty uważając aby cebula i czosnek się nie spaliły. Gotową masą napełnić słoiczki ( mi wyszły 2 po 300 ml ) i zostawić do wystygnięcia. Następnie zakręcić słoiki zakrętkami i wstawić je do lodówki. Przed spożyciem aby smarowidło łatwo się rozprowadzało po pieczywie najlepiej jest wcześniej wyjąć je z lodówki aby nabrało miększej konsystencji. Przechowywać do kilku dni.


4 komentarze:

  1. Ja nie robię bo jadłabym i jadła, a potem płakała że dupa mi rośnie, ale daj choć gryza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko a ja od czasu do czasu grzeszę i robię :)
      A bierz nawet kilka gryzów, a potem na rowerek, hi, hi :)

      Usuń
  2. Ja tam nie chcę gryza tylko cały słoik hihi :D Uwielbiam takie pyszności tuczące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu to bierz ten ze wstążeczką, jak braknie to dorobię. Widzisz, my obie lubimy to co zakazane hi, hi :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.