czwartek, 13 grudnia 2012

Ciasteczka cudaczki

                         była czekolada na gorąco to czas na coś do czekolady. Zrobiłam przegląd szafek i wyczarowałam z tego co znalazłam ciasteczka cudaczki. Warto od czasu do czasu zrobić taki remanent bo ciasteczka wyszły smaczne.

  • 30 g migdałów ( użyłam ze skórką i bez )
  • 50 g suszonych daktyli
  • 60 g mlecznej czekolady
  • 1 łyżka skórki pomarańczowej ( suszonej drobno krojonej )
  • 100 g płatków kukurydzianych
  • 125 g miękkiego masła
  • 3 łyżki gęstej kwaśnej śmietany ( 12% )
  • 3 łyżki cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g mąki pszennej typ 500
  • 2 jajka
  • cukier puder
  •  
  •  PRZYGOTOWANIE:
    Do miski robota wsypać płatki kukurydziane, migdały czekoladę i daktyle. Chwilę miksować potem dodać jajka, śmietanę, skórkę pomarańczową i masło i zmiksować aż składniki się połączą. Potem wsypać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i chwilę miksować. Ciasto wyłożyć na stolnicę lub blat i jeszcze trochę wyrobić ciasto. Na talerz wysypać cukier puder. Z ciasta odrywać kawałki większe od orzecha włoskiego, formować kulki i obtaczać je w cukrze pudrze. Obtoczone układać na blasze do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia zostawiając odstępy. Za pomocą np. szklanki spłaszczyć ciasteczka. Ciastka piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 20-25 minut w zależności od piekarnika. Po upieczeniu dodatkowo oprószyć cukrem pudrem

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.