środa, 19 grudnia 2012

Schab z kurkami i cukinią

                                Schab, kurki i cukinia to super połączenie smaków. Poszperałam w zamrażarce i wykorzystałam przedostatni pakiecik kurek. No i teraz trzeba będzie znowu długo czekać na pojawienie się ich w lesie. A schabiki wyszły super. Można takie z powodzeniem zrobić na świąteczny obiad.

  • 400 g schabu bez kości
  • 1 szk blanszowanych kurek ( użyłam rozmrożonych )
  • 1/2 małej cebuli
  • 150 g cukinii
  • 1 łyżeczka tartej bułki
  • 4 łyżki oleju
  • 3 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • sól do smaku
  • pieprz kolorowy do smaku
  • bułka tarta do panierowania
  • olej do smażenia
PRZYGOTOWANIE:
Na patelnie wlać 4 łyżki oleju, wrzucić rozmrożone kurki i podsmażyć. Cebulę pokroić w kostkę i dodać do kurek i dalej smażyć. Następnie dodać startą na tarce cukinię, dodać sól i pieprz i chwile jeszcze smażyć. Na koniec przygotowania farszu dodać bułkę tartą i wymieszać aby bułka wchłonęła powstały sok. Schab po umyciu pokroić na trzy części w następujący sposób : pierwsze nacięcie schabu powinno być do błony a potem kroić schab do końca. Tak pociąć schab na trzy podwójne kotlety. Każdy kawałek schabu oprószyć solą i rozłożone rozbić tłuczkiem do mięsa. Na środek każdego płata mięsa nałożyć po porcji farszu i założyć wystające boki składając je jeden na drugi. Jajka rozbełtać z solą i pieprzem oraz mlekiem. Kotlety panierować w bułce tartej, potem w jajku i ponownie w bułce tartej. Smażyć na oleju na złoty kolor z obu stron.

6 komentarzy:

  1. Robiłam podobne mmm pyszotka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku! aż się zrobiłam dobra! takiego środka jeszcze nie robiłam! a tu wszystko co najlepsze:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojojoj, z głodu literki można pomylić, hi, hi. Polecam wypróbować nadzienie, bo jest pyszne :)
      pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.