czwartek, 29 sierpnia 2013

Żołądki z suszonymi pomidorami

                        Dawno nie było żołądków drobiowych, więc dziś nadrabiam zaległości. Żołądki czy też serduszka mogłabym jeść codziennie i raczej by mi się nie zbudziły. Ale i tak staram się aby za każdym razem miały inne smaczne dodatki. Przeważnie jadamy z ryżem lub makaronem i dziś właśnie są z makaronem. Pycha.


czytaj dalej :
  • 500 g żołądków z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 150 pomidorów suszonych ( w oleju ziołowym )
  • 5 plastrów bakłażana
  • 350 ml rosołu
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • kucharek w płynie do smaku
  • odrobina mąki ziemniaczanej ( do zagęszczenia sosu )
  • 4 łyżki oleju
 Żołądki dokładnie umyć i pokroić każdy wzdłuż na pół. Na patelni rozgrzać olej i wrzucić żołądki. Smażyć do zrumienienia a potem dodać cebulę i bakłażana pokrojone w kostkę ( bakłażana dodałam od razu, bo chciałam aby się rozgotował i nie był widoczny dla mojego synka nie jedzącego warzyw ). Nadal chwilę smażyć. Pomidory odsączyć z oleju i pokroić w paski po czym dodać do żołądków i podlać rosołem. Dodać przyprawy i dusić do miękkości żołądków. Na koniec ewentualnie doprawić i zagęścić odrobiną mąki ziemniaczanej rozrobionej z wodą. Sos zagotować i podawać np. z makaronem.

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię żołądki, przepis więc akurat dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witaj w klubie lubiących żołądki, ja mogłabym jeść je codziennie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.