czwartek, 29 sierpnia 2013

Pyszny ostry sos pomidorowy

                       Pomidory mojego Taty są bardzo smaczne. Dostałam od Niego sporo dojrzałych a nie zjedlibyśmy ich szybko, przerobiłam więc część i zrobiłam pyszny, ostry sos. Będzie super do spaghetti, lasagne czy też pizzy. Zresztą domowe przetwory są najlepsze a jeszcze jak są zrobione ze zdrowych warzyw to już po prostu jest super.


rozwiń i czytaj dalej :
  • 2 kg pomidorów ( u mnie różne gruntowe gatunki )
  • 5 ząbków czosnku
  • 2 kwaśne jabłka
  • 20 - 25 liści świeżej bazylii
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1 łyżeczka ostrej czerwonej czubrycy
  • sól morska do smaku
  • pieprz czosnkowy do smaku
  • pieprz ziołowy do smaku
  • 1 łyżka przyprawy pomidory z czosnkiem i bazylią
  • pieprz cayenne do smaku
  • cukier trzcinowy do smaku
  • 50 ml oleju rzepakowego
  •  
  •  
    Pomidory umyć, wyciąć zdrewniałe części przy szypułce, pokroić na kawałki i wrzucić do miski. Jabłka razem ze skórką zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Dodać obrany i posiekany czosnek, bazylię i pokrojony na kawałki seler oraz starte jabłka i blenderem zmiksować. Pomidory przelać do garnka, wlać olej i gotować 30 minut od zagotowania od czasu do czasu mieszając. Po 30 minutach dodać przyprawy i dalej sos gotować bez przykrycia około 30-40 minut. Ewentualnie sos doprawić i gotować jeszcze 10 minut. Gorący sos rozlać do wyparzonych słoiczków, zakręcić zakrętki i postawić słoiczki do wystygnięcia do góry dnem. Gdy będą zimne odwrócić i wstawić do chłodnego miejsca. Można słoiki kilka minut pasteryzować. 


8 komentarzy:

  1. Witam Cię w mojej akcji psiankowatej! Sosik bardzo mi się podoba, mój mąż byłby bardzo zadowolony, gdybym go zrobiła na zimę, bo uwielbia ostre rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mój mąż też lubi ostre rzeczy. Jeden słoiczek wykorzystałam do pizzy i był pyszny :)

      Usuń
  2. Będzie doskonały do pizzy, już poczułam ten smak, pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już przetestowany właśnie do pizzy i było pysznie :)

      Usuń
  3. Szczęściara z Ciebie, że dostałaś takie prawdziwe pomidory z własnej produkcji, sos pewnie jest przepyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczęściara, dzis dostałam porcyjkę od sąsiadki i chyba też zrobię sosik. Może z innymi przyprawami i papryką świeżą ?

      Usuń
  4. I ja chyba taki sosik zrobię, bo przepis niezwykle mi się podoba i trafia w moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.