czwartek, 5 września 2013

Kalafiorowa z papryką i kurkami

                 Jakiś czas temu dostałam do przetestowania kilka paczek makaronu. Jest to Makaron Międzybrodzki. Na pierwszy ogień poszedł makaron w kształcie ryżu. Miałam już taki makaron ale innych firm i okazało się, że ten jest lepszy od poprzednich. Jest to makaron 4 - jajeczny. Moja rodzinka uwielbia makaron, ja uwielbiam kurki, kalafior więc zrobiłam pierwszy raz zupę kalafiorową z makaronem. Zawsze kalafiorowa była u mnie z ziemniakami ale eksperyment okazał się smaczny i na pewno będzie powtórka. Tylko czy dostanę makaron Międzybrodzki u siebie ? Bo na wsi jak to na wsi asortyment ograniczony.

 Przepis bierze udział w konkursie 
LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY



czytaj dalej
  • 1/2 kalafiora
  • 1 duża czerwona papryka
  • 250 g blanszowanych kurek ( mogą być świeże )
  • 1 mała cebula
  • 2 duże marchewki
  • 50 g korzenia selera
  • 3 łyżki posiekanego pora
  • 4 łyżki posiekanego koperku
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki + do posypania zupy na talerzu
  • 350 g końcówek ze skrzydełek ( mogą być całe skrzydełka )
  • 2,5 l wody
  • do smaku :
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • kucharek w płynie
  • 250 ml słodkiej śmietanki 18%
  • dodatkowo :
  • ugotowany makaron w kształcie ryżu Międzybrodzki

  • Ugotować makaron w osolonej wodzie i odcedzić. Do garnka wlać zimną wodę. Końcówki skrzydełek umyć, wrzucić do garnka i zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować 15 minut. Warzywa umyć, obrać i pokroić w kostkę. Po upływie 15 minut do garnka wrzucić marchew, seler i cebulę i gotować 5 minut. Potem dodać pokrojoną w kostkę paprykę oraz posiekaną zieleninę i kalafiora a także kurki. Wszystko gotować do miękkości. Gotową zupę zabielić zahartowaną odrobiną zupy śmietaną. Przed podaniem do zupy wrzucić ugotowany makaron. Zupę wymieszać, nalać na talerze i posypać natką pietruszki.

3 komentarze:

  1. Mmm... Z kurkami musi być naprawdę cudnie aromatyczna!

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, chętnie bym zjadła taką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko polecam zupkę bo taka kombinacja wyszła super smaczna :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.