czwartek, 7 listopada 2013

Różowe pierogi z żurawiną i serem

                           Dziś na obiad ruskie pierogi ale zrobiłam też trochę na słodko. Zabarwiłam ja na różowo i zrobiłam z żurawiną i serem. Żurawina jest zdrowa więc warto ją jeść choćby od czasu do czasu. Pierogi przygotowane na konkurs żurawinowy na jednej ze stron.


rozwiń i czytaj dalej :
Ciasto :
ok. 3/4 szk gorącej wody
odrobina czerwonego barwnika spożywczego
1 łyżka oleju
1 jajko
1 łyżeczka soli
2 szk mąki pszennej typ 500
Nadzienie :
300 g serka waniliowego z kawałkami wanilii
3 łyżki kaszy manny
1 garść suszonej żurawiny

Żurawinę zalać w miseczce gorącą wodą i namoczyć, potem odcedzić na sitku.
Do miski przełożyć ser, kaszę i odsączoną żurawinę i wymieszać nadzienie.
W drugiej misce umieścić mąkę i sól i przemieszać, zrobić dołek.
Wodę wymieszać z barwnikiem, wlać do mąki i chwilę przemieszać drewnianą łyżką.
Potem dodać jajko rozbełtane z olejem i wyrobić jednolite ciasto.
Gdy będzie gotowe wałkować ciasto na cienkie placki, wycinać kółka o średnicy 10 cm i kłaść porcje nadzienia ( farsz jest dość luźny więc pierogi będą trochę płaskie ).
Układać je na ściereczce, zakryć drugą aby nie wysychały.
Wodę zagotować, dodać sól i ponownie zagotować.
Pierogi kłaść na wrzątek i dotować kilka minut od wypłynięcia.
Pierogi podawać same lub polane śmietaną.

3 komentarze:

  1. jakie fajne, różowiutkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wyglądają, bardzo pomysłowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne i kolorowe. Ja zabarwiam ciasto,ale bardzo leciutko,jak robię pierogi z łososiem.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.